• chiqitita

Vem är "Artisten" som misshandlat sin fru?

Undrar inte även ni som läst kvällstidningarna vem den här artisten är?? Det står ju något om att hans fru bloggat att han inte är skyldig. Så värst hemligt verkar det ju då inte vara. Någon som vet vem det är?

• Svar på tråden Vem är "Artisten" som misshandlat sin fru?
  • harthurs

undrar ocksa..
    Har hon sagt att han inte ar skyldig? Vem ar det som anmalt honom?

• workoutgirl

det lär ju inte vara nån hemlis direkt med tanke på bloggen

• chiqitita

Hmmm...Papa dee? Det stod folkkära artisten. Tycker inte Papa dee är direkt folkkär? Men allt pekar ju på att det är han då.
    Tack för linken! Och hon bloggar ju som sagt om det hela.
    Hon nekar ju till allting....skulle hon själv då ha slagit sig blodig pga av sin panikångest? Mycket konstigt, eller hur?!

• didis

Folkkär - jag tänkte på Lasse Berghagen eller Björn Skifs...

• Fjosok

Som musiker själv tycker jag Papa Dees musik är ganska tråkig. Folkhemsreaggae och jamaicagung som aldrig skulle slagit på Jamaica. Hans musik känns som pizza i en svensk småort, okej men inte är det en fin restaurang i Stockholm ...

Såg honom på BBC Wold News igår, kändes olustigt med tanke på detta. Fy vad hemskt. Men får vänta med dom värsta orden tills han är dömd, om han blir dömd ...

Är han skyldig hoppas jag verkligen han åker dit så det svänger om det.

• Fjosok
    didis skrev 2008-09-16 18:46:21 följande:
    Folkkär - jag tänkte på Lasse Berghagen eller Björn Skifs...
    För "Aftonslasken" kan ju Robinson-Bertil från 1997 vara folkkär :) (nu hitatde jag bara på ett såpanamn)
  • workoutgirl

Tycker han är bättre som programledare än som egen artist, han har väl inte gjort mycket musik de senaste 15 åren? Men p3 rytm är bra

• chiqitita

Jag håller med Didis, jag tänkte också på Lasse Berghagen eller liknande. Ja, det blir intressant att se hur det här utspelar sig. Hur länge har dom varit ihop, eller är dom gifta?

• Avath

vad löjligt att de inte lyssnar på henne när hon säger att han inte misshandlade henne. Jag kan helt förstå hur man kan slå sig under panik attacker eftersom jag själv har lidit av dem i många år. Man är inte som vanligt när man har panik, man vill bort bort bort bort så snabbt som möjligt från det som är obehaligt och då kan det ju gå illa.

Utred riktiga brott istället.

• workoutgirl

Avath:
    fast det är ju rätt vanligt att misshandlade kvinnor tar tillbaka sina anmälningar så jag tycker de gör rätt i att ändå utreda saken. Hade han varit helt utom misstanke hade de väl knappast häktat honom? Det finns nog en hel del detaljer i historien som inte kommer fram...

• Donna Fortunata

Måste bara tillägga att jag hört redan för flera år sedan att Papa Dee slår sina tjejer, av en mycket säker källa (en av hans ex-tjejer...) Tänker på det varje gång man ser honom på TV och i tidningar. Trist.

• Tooticki

Jag blir alldeles mörkrädd när jag läser hennes blogg, hon är 20 år gammal och lider av panikångest och ätstörningar...

Hur blir det så? Varför mår unga idag så dåligt?

• Hammerman

Tooticki skrev 2008-09-17 09:46:00 följande:

Jag blir alldeles mörkrädd när jag läser hennes blogg, hon är 20 år gammal och lider av panikångest och ätstörningar...Hur blir det så? Varför mår unga idag så dåligt?
    Tja, otrygga uppväxtförhållanden, nedbantningen av skolans resurser och det svek detta inneburit för svagare elever, ett hårdare samhällsklimat där ekonomisk stabilitet och trygghet är utom räckhåll för många (hur många 25-åringar har fast jobb idag jämfört med för 20 år sedan?), den mediala glorifieringen av relationsanarki och urvattnande av kärleksbegreppet vilket säkert skrämmer många, etcetera, etcetera. Inte undra på att folk mår dåligt.
  • workoutgirl

jobbar man dessutom i en bransch där man måste svälta sig och ändå får höra att man är för tjock och inte duger är det kanske inte så konstigt om man utvecklar psykiska problem...

• Fjosok

Tja, som lärare så ser man ju en del saker ..

Föräldrar som inte bryr sig utan bara sätter barnen framför TV:n eller datorn på kvällarna. För mycket val i för tidig ålder. Modehets i tidig ålder, varför har flickor i år 3 stringtrosor och bh?

Typ ...

• harthurs

Fjosok: Haller med!! Efter att ha jobbat som larare ett antal ar blir man ju nastan lite radd for att skaffa egna.. :-/ Stringtrosor, smink, killar, tv-program som INTE ar lampliga for en 10-aring..!!
    Dessutom, nat som jag blivit sa upprord pa foraldrar for, ar att de har INGEN aning om vad som foregar framfor datorn!! De har ingen aning om vilka de chattar med, vad de sager till varandra eller vilka sidor de ar inne pa. Hur mycket mobbing sker inte via internet?!

• Fjosok

Har inga barn själv så jag ska inte gmälla på #föräldrar" oh få det att låta som att jag tycker alla föräldrar gör fel, den absolut största majoriteten gör ju ett hästjobb med sina barn, som våra föräldrar antagligen cokså gjorde med oss.

Det jag vänder mig emot är exempelvis sådana sommorsan som jag hörde i Ring P1 för någon vecka sedan som krävde att South Park skulle stoppas, för henne nioåring såg det och lärde sig fula ord. Verkar vara svårt att fatta att problemet inte är att South Park finns, utan att hon låter sin nioåring se ett ironiskt humorprogram för vuxna

Kan tro att hemsituationen speglar mycket av det som kommer sedan, och även speglar människor som misshandlar, som artisten här antas ha gjort.

Svar på tråden Vem är "Artisten" som misshandlat sin fru?