• SnuttisSessan

    OT: Trött och seg i huvudet, känner ni igen?

    Jag har en fråga till er BT. Jag började mitt andra år på universitet den 1 september i år och med transport och lektioner är mina dagar från ca 06.00-18.00. Jag går och lägger mig vid nio/tio och sover gott hela natten. Men efter 11.00-12.00 blir jag så trött! Det känns som att jag är i skolan men mitt huvud är någon annan stanns? Kan någon känna igen sig? Det spelar ingen roll om jag äter ordentligt samma dåsiga/sega känsla kommer i alla fall. Ofta får jag också huvudvärk. Aptiten svajar lite och ibland kan jag bli illamående... Jag är inte gravid! Har ni någon aning om vad detta kan vara? Känner ni igen er eller har ni några tips att ge mig?
    *Babystar*

  • Svar på tråden OT: Trött och seg i huvudet, känner ni igen?
  • Hammerman

    Du äter ordentligt säger du (även frukost?), hur ser det ut på motionsfronten?

  • Carro 25okt2008

    Jag brukar också ha en lite dipp på förmiddagen då jag blir sömnig... Brukar hjälpa med frisk luft och ett litet mellanmål (om lunchen fortfarande är långt bort). Jag har nästan alltid det så och tror inte det är så konstigt/ovanligt. Dricker du ordentligt med vatten? Man kan bli yr och konstig av vätskebrist.

  • Rosenpetunia

    Och jag i min tur undrar ifall du kollat att blodtrycket är som det ska?

  • Kela2

    Låter som en "normal" svacka tycker jag. Är det efter att du har ätit lunch kan det ju vara "paltkoma" (kroppen blir trött när en massa blod går ner i magen för att smälta maten. Men oavsett vilket så tycker jag inte att det är konstigt att bli trött när man har långa dagar.

    Jag lägger uppåt tre timmar på pendling utöver 8 timmars arbetsdag. Jag sticker oftast hemifrån vid sju-tiden och kommer hem vid sex-halv sju. När jag är ledig sover jag mycket, men på vardagarna blir det för lite varje natt, så jag blir tröttare och tröttare. När jag går upp vid sex skulle jag iaf behöva lägga mig vid tio, men det är svårt att komma i säng så tidigt tycker jag. Så jag känner mig trött för det mesta.

  • SnuttisSessan

    Tack för alla svar :) Jag ska försöka gå igenom dagarna i tanken och se om jag kan komma på något annat som kan bidra :)

Svar på tråden OT: Trött och seg i huvudet, känner ni igen?