• gabbii

Formulera inbjudan?

Vi planerar att gifta oss ganska snart och båda är överens om att vi vill ha ett litet borgerligt bröllop som kostar så lite som möjligt.

Våra gäster kommer bara vi våra familjer, dvs min mamma + man, min pappa + särbo, mina 4 syskon + 2 respektive, sambons pappa + fru, sambons mamma + sambo och 4 syskon + 3 respektive.

Vi kommer viga oss i typ kommunhuset.

Sen har vi inte riktigt bestämt oss för om vi ska gå på restaurang efteråt. Då kommer gästerna att få betala sitt själva.
    Hur formulerar man det på ett bra sätt?

Eller om vi ska äta något enklare här hemma.

Angående eventuella bröllopspresenter så är det enda vi behöver/önskar oss en diskmaskin. För dyrt för att önska sig av 1 person. så hur formulerar man att man önskar sig pengar till en sån?

Tacksam för all hjälp!!!

• Svar på tråden Formulera inbjudan?
  • didis

Behöver ni formulera det alls, det kankse räcker att ni pratar med dem?

Personligen tycker jag inte ni skall förvänta er både presenter och att de betalar sin egen mat.

Men skriv något i stil med:
    "välkomna att närvara vid vår borgerliga vigsel lör 12/12 12.00 i rådhuset.

Efteråt träffas vi hemma hos oss för en bit mat.

Presenter önskar vi oss inte men gärna ett bidrag till ny diskmaskin."

Det behöver ju inte vara så formellt när det bara är era syskon och föräldrar.

• Mlle M

Haller med didis, jag tycker inte att Ni kan onska er BADE present och forvanta er att gasterna betalar sin egen mant. verkar mycket trevligare att Ni bjuder pa mat hemma eftersom Ni inte ar sa manga sa star det er fritt fram att onska er en diskmaskin!!

didis skrev 2008-09-15 18:18:36 följande:
    Behöver ni formulera det alls, det kankse räcker att ni pratar med dem?Personligen tycker jag inte ni skall förvänta er både presenter och att de betalar sin egen mat.Men skriv något i stil med:"välkomna att närvara vid vår borgerliga vigsel lör 12/12 12.00 i rådhuset.Efteråt träffas vi hemma hos oss för en bit mat.Presenter önskar vi oss inte men gärna ett bidrag till ny diskmaskin."Det behöver ju inte vara så formellt när det bara är era syskon och föräldrar.
  • gabbii

Nej självklart menade jag om vi valde att ha middag hemma. Va lite otydlig där=)

Jag vill gärna knåpa ihop fina inbjudningskort=)

Tack så mycket för hjälpen. De tips jag hittat på nätet är så "fina". mer passande för ett kyrkbröllop. Din formulering blir allderles perfekt!

En liten fråga till.

Behöver man skriva klädsel? Och i så fall. skriver man "valfri" eller "ledig" klädsel?

Vi har förövrigt bestämt oss för middag hemma. blir nog smörgåstårta, som man kan ha färdigt innan. och så ska jag nog försöka mig på att göra en fin liten bröllopstårta. har hittat såå mycket fina tårtor jag vill ha=)

• Lissdaniels

Nej är det bara familjen så tycker jag nog inte att man behöver det. Annars kan man ju skriva som du sa, valfri.

Svar på tråden Formulera inbjudan?