• go muffin

äldre tjej än killen

ja är en kille på 30 och min tjej är 36. ja ser inga hinder med den ålderskillnaden men min mamma tycker att hon är för gammal. vi passar väldigt bra ihop, har gemensamma intressen och liknar varandra till sättet och lika värderingar. vad tycker ni här att ja ska säga till mamma?

• Svar på tråden äldre tjej än killen
  • Martini

Min mamma är 6 år äldre än sin man, åldersskillnaden har aldrig varit ett problem. De träffades när hon var 25 och han 19, de har nu varit tillsammans i 22år och varit gifta i 14år. Om inte ni känner av åldersskillnaden ska väl inte din mamma lägga sig i, hon borde väl vara glad för att du är lycklig.

• Freja

Min mamma är 6 år äldre än pappa. De har hängt i hop i över 30 år, så åldersskillnaden är nog inga större problem.

Dra en klysha för oroliga mamman: "Kärlek är blind och ålder är bara en siffra"

/Freja :)

• Blivande hustru

Åldern spelar ingen roll alls. Jag känner ett par stycken där kvinnan är äldre än mannen.
    Har man bara det bra tillsammans så behöver inte andra ha bekymmer om en sådan struntsak som ålder.

• nicki

Hej
    Kärleken bryr sej inte om åldern. Jag är 45 och min man (16/5)är 37, vi har varit ett par i 10 år nu . Hans föräldrar har accepterat mej och mina barn (4 st) sen allra första gång. Så Lycka till med kärleken.
    Kram nicki

• ulette

Kör på. Jag är 7 år äldre än min blivande make och Vi gifter oss imorgon.
    Här har aldrig funnits några tvivel angående åldersskillnaden.
    Vi älskar varandra, och det är det enda som betyder något.
    Säg till Mamma; Vem är det som ska gifta sej, Du eller jag?
    Själv är jag 47 och min blivande Man är 40. Hade det varit tvärtom hade ingen höjt på ögonbrynen. Men vi lever väl i 20:de århundrandet!
    Lycka till med Kärleken!

• Sydneybruden

Be henne hogaktningsfullt att hitta nat annat att irritera sig pa.

Du ar lycklig, kar och har hittat en underbar kvinna att leva med. Hade det varit battre om du hade valt en jamnarig tjej som knarkat, supit eller strulat runt? (inte for att yngre tjejer gor det, men bara som exempel).

Be henne att vara lycklig for din skull. Alder, vad ar det att hanga upp sig pa? Och om det hade varit tvartom, att du var aldre, hade hon klagat pa det da?

• CyberPet

Jag är nio år äldre än min make och jag tror inte det betyder något då vi är väldigt jämbördiga på alla plan. Hade jag varit 30 och han 21 så visst hade det varit skillnad, men är båda över 30 så spelar det ingen roll.

Vi har aldrig fått några kommentarer om vår åldersskillnad, oftast blir de mest förvånade att jag är äldre än honom då jag ser och agerar mycket yngre (inte medvetet).

Ålder är bara ett nummer på ett papper, man är den man är.

Petra

• Gift Anna

Jag är knappt ett år äldre än min man,men det kanske inte räknas?*ler*
    Vi är jättelyckliga tillsammans,"ålderskillnaden"märks knpppast,han är mogen för sin ålder,och jag är mer sprallig,så många som träffar oss tror att han är äldre än mig.

• hjartat73

I min sambos släkt har alla män äldre kvinnor förutom min sambo för han har brutit trenden. Men för de männen i hans släkt fungerar det utmärkt! Åldern spelar ingen roll om man passar bra tillsammans.
    Klipp navelsträngen!

Kram

• felicia6

Jag är två år äldre än min m2b, och det är inte mycket alls, men jag hann få pikar för det på gymnasiet, eftersom där ska killen vara två år äldre än tjejen.. det var inte så skoj att höra alla dagar..=(
    Sen så har en pub här olika åldersgränser för tjejer och killar, varför? det är 20 för tjejer och 22 för killar...dit kan ju inte jag och min m2b gå..

• Charlottsky

Och jag är 5 år äldre än min make. Jag är 42, han fyller 37 i augusti.

30 och 36, det är väl inte något att bekymra sig om? Vaddå för gammal? Om en kvinna på 30 är tillsammans med en man på 36, då heter det inte att han är för gammal för henne.

Tala om för din mor att det är ditt val och det får hon leva med.

Kärlek har ju ingen ålder, den man älskar är en person och inte en ålder.

Men det handlar kanske om att det fortfarande finns många som tycker att han ska vara äldre än henne och han ska vara längre, ha högre status i yrket o s v...

• Mia P

Hej!

Min mamma är tillsammans med en kile som är 13 år yngre än henne. Dom har varit ihop i 13 år nu. När dom blev tillsammans var han 27 och hon 40.

Mamma lämnade pappa efter 25 år tillsammans med honom för denna kärlek som håller fortfarande. Leve kärleken!!!

Svar på tråden äldre tjej än killen