• sanste

Vilket program är bäst/enklast att göra festprogram i?

Jag tänkte börja lite smått med våra festprogram. Men jag undrar ni som har gjort era, vilket program är bäst? Med tanke på att man ska klistra in bilder och sådant.

Kom gärna med tips så blir jag glad!

• Svar på tråden Vilket program är bäst/enklast att göra festprogram i?
  • HurraViSkaGiftaOss

Vi har gjort vårat i word.
    Skulle just printa dom också tog det slut på ink..
    Köpte nya patroner för ett tag sedan men kan inte hitta dom. Bara att vänta tills affärerna öppnar i morgon.
    Typiskt!

• Freckles

Det finns mallar på www.kortdesign.se
    för olika många sidor i festhäftet. Kolla där!!
    Ska själv börja med festprogrammet imorgon och kommer nog använda mig av någon av mallarna.

• Humlanhubbe

Beställa på nätet?det gjorde vi i ilfart när vårt tog slut mitt i utskrifterna!

HurraViSkaGiftaOss skrev 2008-09-13 20:35:14 följande:
    Vi har gjort vårat i word.Skulle just printa dom också tog det slut på ink..Köpte nya patroner för ett tag sedan men kan inte hitta dom. Bara att vänta tills affärerna öppnar i morgon.Typiskt!
  • Vi2alltid

vi gjorde våra i word och det funkade bra, men det tar lite tid och kan vara lite krångligt ibland! ett tips är att ha en mall i papper där du skriver upp sidnumren, ifall du har tänkt att vika och ha två sidor på ett A4-blad...

• sandybee

Våra toastmastrar försökte desperat att få ihop det i Word, men gav till slut upp och bad oss hjälpa dem - vi använde Publisher, helt oslagbart.

• Nedina

Använder också Publisher. Har testat att göra det i word, men blir så jättemycket lättare och bättre i Publisher.

• Gumman81

Vi har andvänt oss av Word och jag tyckte det fungerade bra. Vi veck A4 papper på längden. Jag andvände mig av 2 spalter. Jag klistarade in bilder mm så det gick bra.
    Lycka till

• suzem

nu har jag hittat det.. men om jag vill vika ett A4 på längden, hur gör jag?

• sanste

Någon som vet vart man får tag på publisher?

• Freckles

Gå in på "Format" i verktygsmenyn och sedan "Spalter" där kan du välja två och då borde det fungera om du ska vika ett papper på längden.

suzem skrev 2008-09-14 15:12:42 följande:
    nu har jag hittat det.. men om jag vill vika ett A4 på längden, hur gör jag?
  • Freckles

Nu har jag också hittat publisher - men jag fattar inte hur jag använder det ändå... bra att jag e så smart!

suzem! Om du trycker på tomma publikationer så kommer det upp olika alternativ och där finns en som är vikt A4 på längden.
    Fast sen fattar jag inte mer...

• Freckles

Tur att jag har min älskade make! Nu har han kommit hem och visat mig, det var ju inte så svårt

• suzem

Freckles! jag är inte så smart jag heller! men det går nog bra om jag får ta god tid på mej =)

• Freckles

Absolut! Tid är bra!!!
    Håller på i Publisher nu och det fungerar bra tycker jag, men mannen hade tryckt ut det på jobbet och han sa att det inte gick ihop sig då med sidorna osv. Men jag fortsätter här så får vi se hur det slutar. Laddade hem från kortdesign.se hur man skriver ut det så det blir rätt så om vi följer det borde det fungera.
    Lycka till nu!!!

suzem skrev 2008-09-15 08:26:42 följande:
    Freckles! jag är inte så smart jag heller! men det går nog bra om jag får ta god tid på mej =)
  • Embo81

Håller med! Supersmidigt!

sandybee skrev 2008-09-14 00:03:42 följande:
    Våra toastmastrar försökte desperat att få ihop det i Word, men gav till slut upp och bad oss hjälpa dem - vi använde Publisher, helt oslagbart.
  • Freckles

Embo81! Vet du möjligtvis om det är så att man ska gå efter hur det ser ut när man förhandsgranskar sidorna och inte så som man ser dem på skärmen? För det blir olika.
    Man får ju prov-skriva ut för att vara säker, men om du vet...

Embo81 skrev 2008-09-15 19:11:42 följande:
    Håller med! Supersmidigt!
  • kärleken förde oss samman

kostar det att ladda hem publisher?

Svar på tråden Vilket program är bäst/enklast att göra festprogram i?