Håller helt o hållet med Sotnos... varför i all sin dar ska du känna nån press av att bjuda??? Om de säger såna saker på fikarasten så skulle jag definitivt svara med samma mynt...
Jag blev ordentligt uppvaktad på min arbetsplats med många fina presenter men ändå bjöd inte jag alla på fika. Ett par månader efter uppvaktningen överraskade mina allra närmaste arbetskamrater (12 st.) med att bjuda på smörgåstårta och bubbeldricka efter ett möte. Men ingen hade sagt att de förväntade sig fika eller liknande.
Och snälla du, så som du fick slita på din bröllopsdag, njut nu bara av att vara gift och vänd dövörat till alla dessa ohyfsade människor runtomkring dig...
Trevlig helg!
P.S. Även om det hade funnits vissa traditioner på din arbetsplats så tycker jag att ingen ska behöva känna att man måste följa dessa. Traditioner är till för att brytas ibland, var o en skapar sina egna traditioner 
ringring skrev 2008-09-12 15:44:25 följande:
Jag gifte mig för 2 veckor sedan och har inte blivit uppvaktad på mitt arbete. De visste om att vi skulle gifta oss och jag har fått spridda grattis.Idag på fikarasten så sa flerra stycken att de väntat sig fika från mig dvs att jag skulle haft med något att bjuda på eftersom jag gift mig. Kände mig hemskt snål och bortgjord när de tog upp det. Borde jag haft med det?