• Wingtear

Mellandagar-nyår i new york

Den 27:e lyfter flyget mot New York
    Vad -måste- vi se, förutom släktens ursprung osv, och vad kan vi lungt hoppa över?
    Gissar att det lär vara mycket folk i "äpplet" denna tid, jisses för en lantlolla som jag som blir nervös av allt folk kl. 10 på en tisdag i sthlm...

• Svar på tråden Mellandagar-nyår i new york
  • BlendaSigne

hihi... NYC är UNDERBART!!!
    lite tips:
    1. Ellis Island & Frihetsgudinnan - turer går dagligen. BOKA INNAN OCH VAR DÄR TIDIGT O HÄMTA UPP BILJETTERNA!!! Annars kan man få stå 4 h i kö, lätt. Om första turen går kl 9am, var där 8-8.30 så kommer ni med första turen. Kommer man kl 9-10 am så kommer man med turen typ kl 14 el liknande.
    2. Empire State building
    3. China Town o Little Italy - mysigt att strolla igenom o käka lunch.
    4. Soho - mysiga affärer o strolla igenom.
    5. Ground Zero - Twin towers. MÅSTE SES!
    6. Times Square: trevligt för middag en kväll. har många fina barer där man kan sitta o titta på folk. Finns även lite enklare middagsställen där såsom Hard Rock el Bubba Gump.
    7. Central Park - kallt för picknick i december. Men en morgonpromenad i parken e mysigt. En kaffe / varm choklad från Starbucks kan ju värma :)
    8. 5th Ave - underbar shopping. Fr. Central Park ner till 42:a gatan typ. Alla märkesaffärer o allt.
    9. Greenwish Village - superkul att gå ut på kvällen. Finns många pubar som spelar bra musik o trevliga middagsställen.
    10. Broadway musikal - passa på, NYC är ju lite mecka för detta.

Lite tips från mig iaf :)

• Wingtear

Allt det där är nice, men funkar allt det/är det öppet eftersom det är dagarna efter jul?
    På nyårsafton lär vi nog försöka vara åtminstonde i närheten av times square, har hört att det brukar vara en del folk där då
    En sak som jag redan nu vet är att jag vill till Rockefeller Park och åka skrinnskor
    HAr en känsla av att jag kommer bli "swept away" av allt julpynt, jag bara älskar julen...

• Askungen1

Vi var i NY precis efter nyår för några år sen. Och blev fotade vid den stora julgranen vid Rockefeller, vilken stämning!

Svar på tråden Mellandagar-nyår i new york