• Line83

Hjälp mig att få ett decemberbröllop... :)

Älsklingen min tycker att det skulle vara fint med ett vårbröllop, medan jag är av uppfattningen att det hade varit mysigt att gifta sig i december (09), vilket är mindre vanligt (!?). Vill ni hjälpa mig att komma på bra argument för detta?:)

• Svar på tråden Hjälp mig att få ett decemberbröllop... :)
  • Rosenpetunia

Vi var inne på december från början men fick inte "vårt datum" i kyrkan och ändrade oss. Nu i efterhand så är jag glad över det för vi fick en sån underbar vårvinterdag i mars och ljuset var helt otroligt
    Så ni kanske skulle "kompromissa" och välja nånstans mittemellan

Eller varför inte gifta er i december och ha det extra mysigt i vintermörkret och åka på bröllopsresa till våren? Vad är det med vårbröllop som lockar din blivande? Nånting som inte kan ordnas till vinterbröllop? Vad har han för argument? För fint är det ju i december också

• Line83

Det är mest grönskan & lite värme som han önskar sig. Och visst kan jag hålla med till viss del. Men hur mysigt hade det inte varit att få ha en härlig uppladdning inför julen med ett underbart bröllop?:)

Jag tror faktiskt att det kan vara möjligt att övertyga honom, frågan är bara hur... :)

• Rosenpetunia

Jag lovar att ni känner er varma av all kärlek den dagen, oavsett om det är -30 ute som det var på vår dag... man är så fylld av adrenalin så allt annat förvinner Hälsa det till honom. I maj skulle ni kanske sveattas istället

Fast jag förstår hans argument också. Grönskan på våren är ju så speciell. Och vårsolens värmande strålar.

Kanske att du skulle leta fram att gäng med vackra bröllopsbilder från par som gift sig i december. Visa bilderna för honom och säg gärna "ååååh, titta vad fint med mörkret och alla de levande ljusen..."
    *hehe*

Uppladdning inför julen låte ju kanon, pigga upp den mörka årstiden. Och sen har man nåt att fira varje år när det är som mörkast!

Lycka till med övertygandet... *håller tummarna*

Line83 skrev 2008-09-11 09:41:22 följande:
    Det är mest grönskan & lite värme som han önskar sig. Och visst kan jag hålla med till viss del. Men hur mysigt hade det inte varit att få ha en härlig uppladdning inför julen med ett underbart bröllop?:)Jag tror faktiskt att det kan vara möjligt att övertyga honom, frågan är bara hur... :)
  • Rosenpetunia

Blää, borde ha läst igenom mitt inlägg. Förlåt att bokstäver fattas lite här o där. Får skylla på att jag är sjuk idag...

• Aleta

Det är supervackert och mysigt med levande ljus i kyrkan och i festlokalen.

Jag har varit på 30 bröllop och bara ett var ett riktigt vinterbröllop så det blir ju lite originellt också.

Du kan ha en läcker kappa eller cape till brudklänningen. Han kanske också kan ha en sådan där slängkappa som man kan ha över frack?

• Aleta

Är det snö kan ni åka släde med bjällerklang.

• BlendaSigne

1. att gifta sig i kristallsnö en vit vinterkväll, ute under stjärnorna där gästerna bär facklor o mashaller o eldar omringar vigselplasten. - Faller han inte på de argumentet så vet inte jag
    2. inte lika väderberoende då en regningt sommarbröllop kan "förstöras" av vädret men när det är vinter så är det mer ok om det regnar/är dåligt väder (man bör ju ha en back-up mot punkt 1 - men de låter ju bra )
    3. med massaljus blir det supermysigt med middag o fest. kanske kan ha öppenspis som brinner i lokalen (om det finns).
    4. kan skåla brudskålen under ett regn av fyrverkerier i vinternatten. (gör sig inte lika bra på sommaren)
    5. lysa upp de "tråkiga" vintermånaderna med ett bröllop och varje år så lyses vintermånaderna upp av att få fira bröllopsdagen.
    Hoppas han faller på detta :)
    (vårt datum är 12/27/08)

• sokkerstruten

vi ska ha vinterbröllop, skylle helst gifta mig i december men av vissa skäl så blir det februari.

Anledningen till att vi ville ha vinterbröllop är dels för att jag är en motfallskärring, ska göra tvärt om mot många andra.

Gillar det mysiga med mörker och tända ljus, alla blir så mycket snyggare oxå! ;).

Bryter den tråkiga vintern mot något att se fram emot.

Man är inte beroende av väder, man vet att det kommer vara skitväder antagligen.

Vi kommer kunna åka utomlands till afrika på bröllopsresa eftersom det är säsong där då och det är det inte på sommaren.

ja det påminner mycket om vad Blendasigne säger!

Och hon har mycket rätt i allt hon säger! :)

• trampetroll

Jag gifter mig den 20 december!
    Det känns helt rätt, orginellt och mysigt.

• JPerlestam

Vi gifter oss den 6 december. Bla på grund av:

Att vi båda älskar vintern och julemånaden. Alla ljus tända i stan, mysstämning bland alla människor.

Det är skönt att gifta sig när inte alla andra gör det. Lätt att få tag i de saker man behöver.

Man behöver inte svettas i kläder som egentligen är alldeles för varma för att ha en sommardag.

Man vet hur vädret kommer att vara och inte behöver bli besviken o det regnar.

Det är mörkt när vigseln är över och alla då istället för ris kommer stå med tända ljus i en ring av marshaller och ta emot oss när vi kommer ut ur kyrkan. Mysigt!!

Underbart att ha en bröllopsdag att se framemot mitt i vintern.

Alla som är bjudna har bara tyckt att det är en uderbar idé att ha bröllopet på vintern. På sommaren har alla 1000 andra saker men nu har alla tid att hjälpa till.

Hoppas du får ditt december bröllop! Jag längtar som en tok till mitt!!!

Svar på tråden Hjälp mig att få ett decemberbröllop... :)