• Anonym

Kan man köpa ädelstenar på nätet?

Vet någon om man kan hitta diamanter till bra priser på nätet? Jag vet att man kan köpa sådant till vrakpriser i t ex pantbanker. Jag bor i en liten stad och har inte tillgång till det. Finns det leverantörer utan så många mellanhänder som är billigare i pris och vilka i så fall?? Tacksam för svar!!

• Svar på tråden Kan man köpa ädelstenar på nätet?
  • Meddelande borttaget
  • Lill Anna  8/7-03

Jag köpte stenar via en som handlar med guld och smycken i Göteborg (bor själv i Norrland). Samtidigt köpte jag guld till min ring.
    Fick en del erbjudanden om lösa stenar för hyffade priser (bland annat 3 diamter a' 0,1 ct, + 5 gram guld 2000 kr)
    De skickade via post och tog inte betalt för portot.. Jag är jättenöjd..

Annars finns ju alltid diamant.nu (eller liknande skickar dig länk!) .. Men där är priserna relativt höga.

Länken till diamnat.nu
    www.algonet.se/~briljant/briljanter/briljanter.html

Vill du komma i kontakt med guldhandlaren i Göreborg? Maila mig så får du deras emailadress.. Min adress är annas_mail@home.se

• Anonym

Kolla aven www.bluenile.com - de koper in till superbra priser, och med dollarn pa nedgang kanske det ar vart det. Jag kopte mina diamantorhangen dar. Lycka till!

• Anonym

Tänk på att det kan vara olagligt att ta in ädelstenar i landet. En kompis åkte dit för att ha försökt skicka smaragder till Sverige... Vet inte hur det är med färdiga smycken dock....

• Anonym

Slas!

Köpte du det i en affär eller hur fungerar det att köpa av en pantbank? Jag bor i en lite stad och här finns ingen pantbank.

Anonym!

Är det riskfritt att beställa från USA och det företaget? Hur betalar man för varan och skickar de varor till Sverige?

Tacksam för svar!!

Svar på tråden Kan man köpa ädelstenar på nätet?