• misstrixie

Sura för sent tackkort?

Vi gifte oss 20 juni och har inte fått iväg våra tackkort än. Först tog det tid att få bilderna från fotografen och välja bland dem, sedan hade tryckeriet semesterstängt och sedan fick vi ett provkort som inte var bra så vi fick börja om igen och... ja, det har krånglat! Nu får vi korten denna veckan och så får jag väl ägna helgen åt att skriva och adressera dem.

Men hur som helst, jag googlade runt lite för att hitta info om hur lång tid man "får" vänta med att skicka tackkort och det var ju VÄLDIGT olika besked från olika källor. Nu blev jag jättenervös att folk kanske tycker vi är oförskämda för att de inte har fått tackkort ännu? Vad tror ni?

• Svar på tråden Sura för sent tackkort?
  • Sebastiána

Jag hade inte blivit sur. Jag har varit på flera bröllop och det har varit jätteroligt, men jag har knappast stått bredvid brevlådan och väntat på ett tackkort.

• misstrixie
    Sebastiána skrev 2008-09-10 14:27:05 följande:
    Jag hade inte blivit sur. Jag har varit på flera bröllop och det har varit jätteroligt, men jag har knappast stått bredvid brevlådan och väntat på ett tackkort.
    Nej, så tänker jag också... tackkort tycker jag brukar dyka upp som en kul överraskning nästan, eftersom man ju inte går och väntar på dem direkt. Våra kompisar oroar jag mig inte över (de har dessutom hört mig svära ett antal gånger över krångel med tryckeriet) men jag tänker på min mans släktingar och så...
  • misstrixie

Tillägg: Helt otroligt - det känns fortfarande jättekul att skriva "min man"!

• Timba

Nej det är väl inget som någon kan bli sur på? Bättre sent än aldrig skulle jag vilja säga!! Ta det lugnt! Folk har nog annat att bli sura på här i världen och era kort kommer att förgylla deras brevlådor

• misstrixie

Tack hörni. Känns inte så farligt nu... vi har ju ändå pratat med de flesta redan och tackat dem personligen, så kortet är väl mer ett officiellt tack liksom.

• MrsC

Vi gifte oss också den 20 juni och tackkorten skickades i måndags. Än har jag bara fått höra att fotot var fint, tror ingen blivit sur för att det dröjt lite att få iväg dem.

För en kompis tog det ca 10 månader att få iväg tackkorten efter bröllopet, _det_ var i längsta laget tycker jag.

• misstrixie
    MrsC skrev 2008-09-10 14:37:40 följande:
    Vi gifte oss också den 20 juni och tackkorten skickades i måndags. Än har jag bara fått höra att fotot var fint, tror ingen blivit sur för att det dröjt lite att få iväg dem. För en kompis tog det ca 10 månader att få iväg tackkorten efter bröllopet, _det_ var i längsta laget tycker jag.
    Vad skönt att höra! Jo, 10 månader ska jag väl lyckas undvika att det tar i alla fall...
  • Fenixx

ja är ju bara en rolig överraskning i brevlådan när det kommer.
    men allmänt så har jag sett inom 3mån är helt ok.
    fast 10mån kanske är lite saftigt ja.

• tolonta

Jag var på bröllop i början av maj, fick tackkortet i mitten av augusti.

• chamor

Vet några som gifte sig i juli ifjol som ska skicka ut tackkorten NU Min kusin tog det typ 4-5 månader för.. Vi ska skicka våra nästa vecka alltså typ 5-6 v efter bröllopet (mkt på grund av att min pappa stressar oss ) Så de är grymt olika men 4-5 månader är nog inte så ovanligt att det tar ibland!

Svar på tråden Sura för sent tackkort?