• Vill nu
    Äldre 8 Sep 21:42
    8930 visningar
    74 svar
    74
    8930

    Mars 2009

    Någon mer som slår till då?

    Hur långt har ni kommit i planeringen? Tänkte det kunde vara lite kul att utbyta idéer och så, om det finns fler mars-brudar här!

  • Svar på tråden Mars 2009
  • didis
    Äldre 8 Sep 23:08
    #1

    Vi är nog ganska få marsbrudar som det verkar, inte högsäsong direkt...

    Vi har bokat lokal för festen och bestämt hur inbjudningkorten skall se ut, det är det enda.
    På onsdag skall jag prova klänningar för första gången.

    Hur långt har du kommit i planeringen? Och vad var anledningen till att ni valde just mars?

  • Vill nu
    Äldre 9 Sep 19:04
    #2

    Ha ha ha, nä, nog visste jag att det inte var högsäsong, men haf trodde faktiskt att det skulle vara några fler!

    Vi har bokat kyrka, präst och festlokal. Sen har vi lite löst kontaktat catering och live-band till festen.
    Roligt att veta hur inbjudninskorten ska se ut! Vi har jättesvårt att välja! Kör ni på något tema?

    Vad spännande med klänningsprovning! Börjar nog bli dags för mig också att börja titta på det... Så svårt att veta vad man vill ha bara!!!

    Vi valde mars mest av en slump... Vi vill ha ett vinterbröllop, där man är rätt säker på att det är snö. Så vill vi göra det innan det blir dags för syskon till lill-tösen, vilket vi inte tycker känns allt för långt bort, så då blev det 7 mars - så sent som vi tror att det ändå kan finna snö!
    Vilket datum har ni, och av n¨gon särskild anledning?

  • didis
    Äldre 9 Sep 19:23
    #3

    Vi gifter oss 14 mars, på vår 20-årsdag. När till och med barnen säger att de troligen gifter sig före oss är det på tiden... Vi firar alltså våra 20 år tillsammans genom att gifta oss och ha fest för släkt o vänner. Just nu har vi bantat listan till 120 pers men måste banta den lite till.

    Catering har vi tittat löst på, har inte bestämt hur mycket vi skall göra själva. Svärmor vill nog göra tilltugget till drinken minst och flera andra ställer upp också. Skulle vara skönt att catera allt, dock. Minisemester till Puttgarden är planerad men inte bokad i almanackan, är ju bra om man vet vilken mat man skall ha innan resan.

    Klänning är vansinnigt svårt, det ENDA jag vet är att jag inte vill ha släp och troligen blir det ingen vit klänning. Jag är ju inte 20 längre så det känns lite passé med vit marängklänning och slöja (men inget ont om de som vill ha det!)- lite magstarkt skulle det kännas att låtsas vara oskuld när inte ens alla barnen är det...

    Färgtemat blir mörkrött, oblekt och guld. Jag går och funderar på om man kan duka med wellpapp som löpare på borden eller om det bara ser konstigt ut...

    Var bor ni om ni hoppas på snö i mars? I Östergötland är det optimistiskt att hoppas på snö alls, det är dock väldigt vackert med snö och vinterbröllop!

  • Vill nu
    Äldre 9 Sep 19:28
    #4

    Oj, ja, det är svårt när man vill bjuda många! Vi har lyckats begränsa oss til 40 pers, och det känns rätt bra!

    Kan förstå att det känns konstigt med vit maränklänning då! Det enda jag VET är att jag vill ha en klänning med släp! Har också hittat en underbar krona som jag är totalt döförälskad i, så det blir nog en enklare klänning... Hade först tänkt ha en som bröt av med lite rött, men det känns som det kan bli lite too much med krona, släp, slöja OCH rött...

    Vi har valt färgtema mörkrött, vitt och silver(frostigt)! Tycker det låter jätteläckert med wellpapp på borden! Funderade du på färgade dukar under, eller?

    Vi bor i Umeå, och de senaste tre åren har vintern varit som bäst i mars, så vi håller tummarna!

  • didis
    Äldre 9 Sep 19:36
    #5

    Vill nu skrev 2008-09-09 19:28:08 följande:


    Oj, ja, det är svårt när man vill bjuda många! Vi har lyckats begränsa oss til 40 pers, och det känns rätt bra! Kan förstå att det känns konstigt med vit maränklänning då! Det enda jag VET är att jag vill ha en klänning med släp! Har också hittat en underbar krona som jag är totalt döförälskad i, så det blir nog en enklare klänning... Hade först tänkt ha en som bröt av med lite rött, men det känns som det kan bli lite too much med krona, släp, slöja OCH rött... Vi har valt färgtema mörkrött, vitt och silver(frostigt)! Tycker det låter jätteläckert med wellpapp på borden! Funderade du på färgade dukar under, eller?Vi bor i Umeå, och de senaste tre åren har vintern varit som bäst i mars, så vi håller tummarna!
    Vi pluggade i Umeå, bodde där i 5-6 år (på Ålidhem, var annars? och Ålidhöjd) och sonen är född där. Under stor vånda flyttade vi därifrån för 10 år sedan men jag trivdes jättebra. Fanns inga jobb för ffa maken i Västerbotten (han är civilingenjör) då. Vilken kyrka blir det ni gifter er i?

    Ja ev färgade dukar eller vita dukar med mörkröda rosenblad eller nå´t utströdda på wellpappen. Nåja, det är ju ett tag kvar, vi hinner fundera klart senare!

    Släp är tjusigt men dels gifter vi oss borgerligt och det känns lite "overkill" med släp, dels är jag rädd att snubbla på släpet. Tänk att falla pladask just som man är på väg in till vigseln!

    40 pers är ganska lagom, så hinner man prata med alla, vi har varit på så många fester som andra ordnat så vi vill "bjuda igen" och därför sväller gästlistan lätt. Då är ändå flera kusiner bortplockade för att vi inte umgås med dem annars.
  • Rosenp­etunia
    Äldre 9 Sep 20:01
    #6

    Kikade in här och gratulerar er till valet av kanonbra bröllopsmånad Det kommer att bli så fint så, det där vårvinterljuset i mars är helt underbart!

    Verkar som att ni har läget under kontroll, ni har ju massor planerat redan! Vinkevink från en marsbrud 2008

  • Vill nu
    Äldre 10 Sep 21:32
    #7
    didis skrev 2008-09-09 19:36:46 följande:
    Vill nu skrev 2008-09-09 19:28:08 följande:
    Vi pluggade i Umeå, bodde där i 5-6 år (på Ålidhem, var annars? och Ålidhöjd) och sonen är född där. Under stor vånda flyttade vi därifrån för 10 år sedan men jag trivdes jättebra. Fanns inga jobb för ffa maken i Västerbotten (han är civilingenjör) då. Vilken kyrka blir det ni gifter er i?Ja ev färgade dukar eller vita dukar med mörkröda rosenblad eller nå´t utströdda på wellpappen. Nåja, det är ju ett tag kvar, vi hinner fundera klart senare!Släp är tjusigt men dels gifter vi oss borgerligt och det känns lite "overkill" med släp, dels är jag rädd att snubbla på släpet. Tänk att falla pladask just som man är på väg in till vigseln! 40 pers är ganska lagom, så hinner man prata med alla, vi har varit på så många fester som andra ordnat så vi vill "bjuda igen" och därför sväller gästlistan lätt. Då är ändå flera kusiner bortplockade för att vi inte umgås med dem annars.
    Vi kommer att gifta oss i Sävar kyrka, och sen blir festen på Druidgården! Tror det blir bra!

    Låter superfint med din dukning! Är själv lite inne på snöbollar med fejksnö på borden... Är det enda jag kommitfram till hittills... Känns som man kommer hinna ändra sig ang allt typ 7 miljoner gånger, innan det är dags!

    Gick det bra med klänninsarna förresten? För visst var det idag?

    Själv är jag inte så nervös för att snubbla på släp eller så... Mest nervös att jag ska storgråta genom hela vigseln, så jag inte kan prata... Gråter alltid på bröllop! Eller att jag ska svimma!!! :-O
  • Vill nu
    Äldre 10 Sep 21:33
    #8
    Rosenpetunia skrev 2008-09-09 20:01:25 följande:
    Kikade in här och gratulerar er till valet av kanonbra bröllopsmånad Det kommer att bli så fint så, det där vårvinterljuset i mars är helt underbart!Verkar som att ni har läget under kontroll, ni har ju massor planerat redan! Vinkevink från en marsbrud 2008
    Tack tack! Känns mycket bra med mars!! Känner mig lite stressad i planeringen, men tror jag nojar mig i onödan...
  • didis
    Äldre 10 Sep 22:03
    #9

    Tackar tackar det gick alldels utmärkt att prova klänningar! Mycket trevlig dam som hjälpte till!

    Nu har jag två klänningar att välja mellan, de finns både i "vitt" och i mörkrött. Dottern var med som smakråd och hon röstar på en mörkröd axelbandslös sak. Men jag är lite svag för halternecken också...

    Mm, fejksnö eller iskristaller på borden blir läckert. Det finns julgransfynt som ser ut som långa istappar, kanske läge att köpa på sig till julrean?

    Inte behöver du noja dig redan men börja så smått titta på klänningar. Mina är ganska enkla i modellerna, med lite broderier, men har 14 veckor leveranstid.

  • T RO
    Äldre 12 Sep 13:35
    #10

    Hoppar in här om jag får?

    Jag gifter mig 4/4 09 men det verkar som om det inte finns NÅGON annan som gifter sig i april. Startade en tråd, men den ekade så himla tom.

    Jag har inte planerat så värst mycket känner jag, min m2b vill vänta och tycker att allt är så himla tidigt, men jag har tusen idéer och saker som man vill ska klaffa. Har verken spikat vigsellokal (gifter oss borgerligt) eller VF än, och känner mig lite pirrig o nervös över det. Hur är det för er?

Svar på tråden Mars 2009