• jag älskar min flickvän

förlovning.

jag och min flickvänn har varit tillsammans i snart ett år, och vi har snackat om att förlova oss på vår ettårs dag, vi är 15 båda 2, är det för tidigt ? kan man vara för ung för att finna de rätta kärleken ?

• Svar på tråden förlovning.
  • J D

Nä, förlova er om ni vill. Om ni ändå känner så starkt för varandra så kommer det göra ont om det tar slut oavsett om ni har ringar på fingret eller ej- och ta slut är ju ändå det värsta som kan hända.

• Thailand 08

Åldern är ingen garanti för att det ska hålla livet ut.Jag menar om man väntar tills man är 20-30-40 år så kanske det inte håller.Lycka till,och hoppas ni får ett lååångt lyckligt liv tillsammans

• Tooticki

Om ni tvekar; vänta! Känns det rätt och bra för er; kör på!

• hjartan

Nej ni behöver inte alls vara för unga för att ha hittat den rätta kärleken. Mina bästa vänner träffades när de var 14 år och är tillsammans än, 15 år senare.

Känner ni er lite osäkra så vänta. Ni behöver inte rusa fram. Kan vara mysigt att ha förlovningen att se fram emot och längta till också.

• didis

Jag skulle råd er att vänta, ni har ingen brådska och har tid att vänta tom tills ni gått ut gymnasiet.

Själv blev jag tillsammans med (blivande) maken när jag var 17. Hade inte varit tillsammans med så många killar tidigare och flyttade snabbt hemifrån (efter 2 dgr). Impulsivt? Jojomän!

I perioder har jag dock känt att det hade varit bättre för mig om jag träffat honom senare i livet. Nu är ju inte alltid kärleken så, som bekant, att den väntar.

Om er kärlek till varandra är så stark som ni tror kommer den att överleva att ni inte förlovar er nu utan väntar.

Å andra sidan, en förlovning innebär inget juridiskt bindande.

Är nyfiken bara, min 16-åring hemma skulle aldrig kunna spara ihop till en förlovningsring - knappt till ett par skor, har ni sparat ihop till ringarna själva? I så fall blir jag imponerad!

• JBB

Jag har sett alldeles för många unga som förlovar sig, och gör sedan slut, därför anser jag att ni ska vänta ett tag till för att se hur erat förhållande utvecklar sig. Men däremot dömmer jag inte ert förhållande.
    Själv är jag 20, har varit tillsammans med min sambo sen 4½år tillbaka, tillsammans har vi även två barn, vi planerar att gifta oss om två år. Jag har kännt att han har varit den rätta för mig sen jag var 16.
    Så känner ni båda att det är rätt tid för er, så förlova er. Känner ni er osäkra vänta ett tag till. Ringar hinner man alltid köpa i efterhand Lycka till

• Aleta

Känns det rätt så varför inte?
    Jag träffade ingen som jag ville förlova mig med i den åldern, men jag har en nära vän som var 14 eller 15 när hon träffade sin man. De har varit tillsammans i drygt 35 år nu och de är lyckliga.

Jag tror att de hade något bråk efter ett par år och då var de inte ihop i ett par månader, men det är allt.

• 060802

jag förlovade mig när jag var 16 år och jag ångrar det inte ett dugg alltså!

Jag och killen blev tillsammans i Juni och förlovade oss i Augusti. Vi ångrar det inte och nu har vi fullt upp med bröllopsplanering.
    Tycker ni om varandra och känner att hon är den rätta för dig så gör det!

Killens och mina ringar gick på 1000:- Vi behövde inget dyrare iaf det skulle ta slut.

Lycka till

• Lillsnufflan

Nej, man kan inte vara för ung för att finna den stora kärleken. Men med ökad ålder får man fler erfarenheter och kanske större känsla för vad man verkligen vill ha. Fast det är ju ingen garanti, hur många förhållanden går inte i kras fast man träffades när man var 40 fyllda?

Däremot är förlovning för mig ett löfte om ett någorlunda nära förestående äktenskap, och rent lagligen så får man ju inte gifta sig förän man fyllt 18. Så jag hade väntat av den anledningen. Men ni kanske ser på det annorlunda och då är det era känslor som är viktiga, inte er ålder!

Lycka till oavsett hur ni väljer att göra!

• chamor
    JBB skrev 2008-09-08 17:46:26 följande:
    Jag har sett alldeles för många unga som förlovar sig, och gör sedan slut, därför anser jag att ni ska vänta ett tag till för att se hur erat förhållande utvecklar sig. Men däremot dömmer jag inte ert förhållande. [/citat]

Instämmer!
    JBB skrev 2008-09-08 17:46:26 följande:
    [citat]
    Själv är jag 20, har varit tillsammans med min sambo sen 4½år tillbaka, tillsammans har vi även två barn, vi planerar att gifta oss om två år. Jag har kännt att han har varit den rätta för mig sen jag var 16. Så känner ni båda att det är rätt tid för er, så förlova er. Känner ni er osäkra vänta ett tag till. Ringar hinner man alltid köpa i efterhand Lycka till
    Wow du har verkligen varit effektiv måste man säga
  • Snäckan08

Ska man följa traditionen ska man gifta sig inom ett år från det att man har förlovat sig. Är väl inte så många som går på det idag dock...

• 060802
    Snäckan08 skrev 2008-10-03 16:35:10 följande:
    Ska man följa traditionen ska man gifta sig inom ett år från det att man har förlovat sig. Är väl inte så många som går på det idag dock...
    nej det är det verkligen inte.... Men inge fel på det...
  • lillapuh

Är ni 15 och har varit tillsammans ett år - vänta är mitt råd! Ni hinner nog! Vi har varit tillsammans 9 år och är båda runt 25 så ni hinner nog! :)

Svar på tråden förlovning.