• Jenqvist

Vi som har haft en toppen möhippa :-)

Har sett flera trådar där blivande brudar har varit missnöjda med sina möhippor p.g.a. olika anledningar.

Startar därför den här tråden för oss som har varit toppen-nöjda med våra. Föroppningsvis kan det ge idéer till er som planerar eller om ni bara vill skriva av er hur roligt ni hade

Fyll på! Vad fick du göra och vad var det som du tyckte var roligt med det du fick göra?

• Svar på tråden Vi som har haft en toppen möhippa :-)
  • Jenqvist

För att inte göra TS så lång så kommer min möhippa här istället
    Min började med instruktioner om vad jag skulle packa i väska samt vad jag skulle bege mig.

Väl framme fick jag på mig en söt prinsessklänning med cape och "guld"tiara Efter det promenderade vi till skola för danslektion. Trodde det skulle vara enkelt då jag som gammal gymnast är van vid fristående - kunde inte ha mer fel!!! Toksvårt (enkel koregrafi men svårt att ställa om från takt till känsla!) men döroligt!

Efter det begavs det iväg för lunch och efter det inspelning av skiva. Mina sångkunskaper var väl inte imponerande men hur ofta får man som tondöv chans att spela in en skiva? Får se till att ha hinkat i maken massor med vin lagom till låten ska spelas upp på bröllopet .

Efter det så begav det sig av för en ansiktsbehandling för mig. Underbart skönt, ännu underbarare då jag tyvärr inte fått tid att göra någon inför bröllopet. Avkopplande samtidigt som man känner sig så glad!

Därefter en promenad till en vän där det var middag och drinkar inför utgången på kvällen!

Hela dagen var väldigt mysig och rolig. Träffa vännerna, snacka lite skit och få göra sånt man dels pratar om men aldrig kommer iväg på (dansen) och sådant som man bara gör en gång i livet (sången). Den tid och kraft vännerna har lagt ned på dagen också för att göra den till en rolig/underhållande dag tillsammans!

• HurraViSkaGiftaOss

Jag hade en underbar möhippa!!
    En hel dag i lyx och glamour. Mina vänner är bara bäst!

Och det var en riktig överraskning. Jag anade absolut ingenting!!

• jomab

jodå de va trevligt och lite pinsamt men det ska de ju va:)
    Mina kära barndomsvänner kommer o kipnappade mig.. gjorde min frisyr lik en jag hade haft på ett frisyrparty engång i tiden=alltså hemsk men kul! de sminkade mig och så skulle jag ha rosa strumbyxor och gröna short och gummistövlar sedan skulle jag göra massa uppdrag, blandannat så var jag snabbast på 60 meter så skulle det bli upp tillbevis med gummistövlar och paraply i handen... Och massa andra roliga uppdrag! Sedan var det middag=min favorit rätt! och sedan efterrätt... och massa tjejsnack såklart. Men jag blev utsatt en gång till med kompisar härifrån stan(blev två möhippor eftersom jag har flyttat och de vännerna jag har här ville också göra något) de kidnappade mig när jag skulle åka och hämta min m2b efter hans jobb.. de klädde ut mig och sedan bar det av mot stan, känndes lite jobbigt med uppdragen eftersom de känndes som jag redan hade haft mitt.... men det gick bra. sen va det relaxavdelningen på hotellet i stan, jättemysigt!! efter det blev det tre rätters middag på grekisk restaurang! så det va över förväntan och jag e glad. Tack alla tjejkompisar :) ni är härliga!

• Sommarbrud 08

Jag var oxå supernöjd med min möhippa. Jag var helt säker att jag skulle bli utan (av olika anledningar) men gotjejerna hade stor planering bakom min rygg och jag anade absolut ingenting. Det började med att jag blev kidnappad efter jag gick ut från frissan. Sen åkte vi till en arbetskompis och åt baguette och drack. Sen började det. Jag hade en gång tankar att bli polis och det hade dom byggt dagen på. Jag fick vara polis på stan och göra både pinsamma (lagomt mycke) och roliga saker. Som belöning fick jag en askungebehandling på stan. Sen blev det underbar middag hemma hos en annan vän. Vi hade en helt underbar dag och kväll tillsammans. Jag är så glad att jag har såna underbara vänner. Detta var verkligen ett minne för livet och jag är så lycklig över den dagen. Helt fantastisk.

• Mrs Fr

Jag hade en fantastisk möhippa förra lördagen. Jag blev totalt överraskad.

*Jag fick skulptera i glas på ett glasbruk.
    *Vi fick en lektion i orientalisk dans (magdans).
    *Vi bubblade, drack vin och slappade på ett spa. Gjorde oss sen snygga tillsammans.
    *Åt god mat på restaurang
    *Dansade på nattklubb dit även herrarna kom som hade haft svensexa under dagen.

Underbart!!

• septbröllop

Jag hade en fantastisk hippa den 23 augusti då det regnade precis hela dagen.
    Började med att jag blev kidnappad då jag å döttrarna gick på stadsbussen o där satt de..
    Först fick jag prova på vattenskidor o åka i en rundel efter båt.Efter det fick jag åka motorcykel.Sen mitt på en scen i stan en lektion i orientalisk dans efter det fick jag hålla allsång på gågatan o sen bindel för ögonen o tillbaks till scenen o där väntade en fantastisk Elvislookalike som sjöng några låtar bara för mig:).Sen var det tävling med trampebåtar innan vi lämnade regnet o jag fick sjunga in två låtar (du är min man o se på mig) som spelades upp på bröllopet samtidigt som bilderna från hippan visades.Hade ingen aning om att det lät så hemskt..Sen kom en sminkös o gjorde mig fin för kvällen men efter god mat o dricka o allehanda lekar o uppdrag orkade jag inte med utgång utan den ska vi ha nån gång nu i höst.
    Jag var så nöjd och så glad för att mina vänner planerat allt detta för mig.Underbar dag!!

• Pumpkin

Min hippa var helt underbar och den kan man läsa om här: www.brollopstorget.se/Forum-1-11/m2940473.html

Kortfattat så kom de och hämtade/rövade bort mig (lurade mig totalt) och...
    *Vi åt frukost i Vitabergsparken på Söder i Sthlm
    *Vi dansade magdans
    *Vi picknickade och hade frågesport i Humlegården
    *Vi badade, bubblade och bastade på Centralbadet
    *Vi käkade god libanesisk mat på restaurang

Och kvällen avrundades på White Room (nattklubb) i Sthlm.

Toppen!

Svar på tråden Vi som har haft en toppen möhippa :-)