• Blondie77

Hur lång tid tog ert nya efternamn?

Jag gifte mig den 2 augusti och jag har ännu inte fått några papper hem om att mitt byte av efternamn gått igenom, jag skickade in papprena om byte av efternamn samtidigt som hindersprövningen.

Är det normalt att det tar så lång tid?

• Svar på tråden Hur lång tid tog ert nya efternamn?
  • MrsC

Hmm, det låter lite som det tagit lite ovanligt lång tid för dig. Det brukar ta ca 2 veckor att få hem pappret från Skatteverket. Men det är ju många som gifter sig i augusti så de kanske bara har mycket att göra...

Du kan ju alltid dubbelkolla med prästen/vigselförrättaren att de verkligen skickat in vigselbeviset.

• BröllopJuli2008

Det tog ca 2 veckor. Gifte mig den 26 juli och namnbytet blev registrerat hos skatteverket den 6 augusti

• Vi2alltid

ja det låter länge... jag fick mitt 1,5 vecka efter vigseln...

• Tooticki

4 dagar, men jag anmälde bara namnbyte, det var inte i samband med vigsel.

• Lajsan

3 veckor tog det här, gifte oss 16/8

• Melis

Det tog 6 dagar men jag byte namn i efterhand så det kan vara anledningen, detta var nu i augusti

• Syster Blå

Jag gift mig också 2 augusti och för mig tog det en månad ungefär. Ringde Skatteverket 29/8 och samma dag registrerades det hos dem. Fick papper veckan efter. Så TS, ring och kolla

• Humlanhubbe

Ja vi gifte oss den 16/8 och fick papperena i brevlådan i fredags..så nästan 3 v alltså =)

Svar på tråden Hur lång tid tog ert nya efternamn?