• Madrid

Tal till min bästis, alltså bruden!

PANIK!
    Är det någon som har tips på ett tal till bruden, jag är hennes närmsta vän och vill givetvis hålla tal, snälla hjäääääääääääääääälp mig!!!

• Svar på tråden Tal till min bästis, alltså bruden!
  • sanber

Tänk på saker ni gjort ilag - nåt specieltl som ni kommer ihåg som var extra kul? kanske kan du dela med dig av det om de tinte är för pinsamt vill säga! =)

Hmm..tal är svårt!
    Det går ju att framföra ett relativt standard tal med lyckoönskningar till din bästa vän och hennes man...som nu måste förstå att han gifte sig inte bara med "malin" utan även med dig - för en bästa vän är minst lika viktig som en man! ;)

• Frukenob

Finns många sidor där man kan beställa tal i från. Givetvis så får du ändra och lägga till något som är speciellt i er relation men grunden kan du i alla få via ett köpe tal

• Fröken förväntan

Jag tycker absolut att du ska skriva något själv... hellre ett kort egenkomponerat än ett långt köpt tal! Det räcker att säga grattis och att du är glad för deras skull och önska dem all lycka om du inte vet vad du ska säga.

Du kanske har något roligt minne av din kompis, kanske något hon sagt om pojkar/sin blivande etc. när ni var yngre.

Sa hon kanske något särkilt om sin blivande till dig när de träffades?

Har hon några speciella egenskaper som du uppskattar extra mycket?

Du kanske kan prata utifrån saker som symboliserar din kompis och hennes goda/roliga sidor.

Vad du än säger (så länge det är snällt ) så kommer din vän bli jätteglad och stolt över dig. Lycka till!

• allehanda

Var på en fest för ett tag sedan där en barndomsvän till värdinnan reste sig upp och visade upp tre små saker,bla en sytrådsrulle med nål och gav värdinnan detta och bad henne berätta för oss alla vad hon kom att tänka på när hon såg föremålen.Sakerna symboliserade olika dråpliga händelser som de hade varit med om och som faktiskt också roade oss andra.Det funkade på den festen.

• Bäste vän

Ja va tärna till min bästa vän.. Mit tal blev personligt om vad hon och jag upplevt som vänner.. Kommer från hjärtat så blir de bästa.. De e ju bara du och hon som vet vad de handlar om så ingen märker vad som blir fel.. De e de bästa.. Börja me att presentera dig vem du e o relation till budparet. Som ja e brudens bästa vän.. Lycka till.. Kram.

• kickan73

När jag höll tal till min bästa kompis då hon gifte sig (jag var tärna) så började jag prata om några roliga minnen. Sedan avslutade jag med något i stil med att en riktig vän för mig är en som man kan skratta tillsammans med och det kan jag tillsammans med dig, en vän som man kan gråta tillsammans med och det kan jag med dig, en vän som alltig ställer upp och det gör du alltid, en vän som alltid i alla väder finns där och det gör du verkligen. Jag är så glad för att jag har fått vara med och vara din tärna och dela din och XX(killens namn) stora dag. Tills sist vill jag sluta med att säga att en riktig vän har en alldeles speciell plats i ens hjärta. Du och din familj kommer för alltid ha en alldeles speciell plats i mitt hjärta. Jag önskar verkligen att alla hade en vän som du. Jag önskar er alla lycka i framtiden osv.

Det blev lite rörigt skrivet men något i den stilen var det

• Bäste vän

De sa ja faktiskt oxså om min vän att hon alltid kommer ha en plats i mitt hjärta.. De blir en fin avslutning o önskar de lycka till o skåla sen.. Kanon

Svar på tråden Tal till min bästis, alltså bruden!