Arg och ledsen, är det okej att bli behandlad såhär?
Hej!
Jag behöver få skriva av mig lite. Jag känner mig så dåligt behandlad just nu och vill ventilera lite.
Jag är jobbsökande och i fredags förra veckan var jag på intervju på ett företag och det gick jättebra, de vill anställa mig och skulle höra av sig till rekryteringsfirman som jag är konsult för som sedan ringde och bekräftade att de vill ha mig. Allt skulle gå väldigt snabbt eftersom det inte är någon som utför det arbetat som jag ska göra idag och det läggs på hög. Men eftersom det är inom bankvärlden så behöver man skaffa behörigheter till diverse program och fixa passerkort osv. Så jag skulle kanske inte kunna börja jobba måndag denna veckan men i mitten. Min konsultchef skulle höra av sig i början av veckan och stämma av med mig.
Jag har inte hört någonting. Jag har bara gått och väntat hela veckan och undvikt att göra saker så jag är tillgänglig vid telefonen. Men ingenting. Nu känner jag mig så arg och besviken att h*n på konsultfirman inte hört av sig. Visst jag förstår att något dykt upp som gjort att det blir förseningar men jag tycker det är så dåligt att man inte bara kan ringa och säga det då som avtalat? Jag har slängt bort en hel vecka på att gå hemma och stirra.
Just nu vet jag inte ens om jag vill ha jobbet längre, tycker det är så tråkigt med människor som bara bryr sig om att de själva tar sig framåt och skiter i dem på vägen. Jag förstår att jag bara är en bricka i konsultchefens värld och ifall jag tackar nej till jobbet så får någon annan det. Men ska man behöva känna såhär och vara tyst om det?
Tack för du tog dig tid att läsa!
Cecilia
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-04 14:27
Gå gärna in på min blogg, där har jag skrivit mer om det här.
jockessyrra.blogg.se/