• erika26

Fisk eller kött?

Va jag har försått det som inte alla fisk. Vi äter kött alla 100. Men jag vill ha fisk, som huvudrätt!

• Svar på tråden Fisk eller kött?
  • sakke

Vi brydde oss inte om ifall någon inte gillar fisk, vi ska ha grillad/gravad lax till huvudrätt, men ingen har iof sagt något om det heller..men det är ju faktiskt din dag och då bestämmer du...tycker jag iallafall, sen är det väl en sak om man är allergisk! Kör på fisk om du vill ha det ;)

• Linum

Vi hade fisk (pocherad hälleflundra) till huvudrätt. Vi gillar fisk och därför valde vi att servera det. Man kan som gäst inte alltid få som man vill...

Jag vet att minst en av våra gäster fullkomligt avskyr fisk (hon är uppväxt på snabbmat...) så det var bara roligt att se henne peta i dyr och sagolik fisk *ler elakt*

• chamor

Vi hade fisk men tror typ iaf 20 % inte åt fisk (visste i förväg)

• Tooticki

I vår umgängeskrets så äter alla fisk så det hade varit en hit i det sällskapet. Faktum är att många inte äter rött kött men fågel, fisk och skaldjur och då passar fisk väldigt bra.

• HurraViSkaGiftaOss

Er dag.
    Ni bestämmer!!

• Äntligen dax!

Det är er dag, rimligtvis ni som måste bestämma vad ni ska ha för mat... ;)

För egen del skulle jag efter en sån middag ta en sväng på korvkiosken eller nåt - kan garantera jag inte skulle kunna äta en tugga då jag absolut inte klarar fisk... Av den anledningen skulle jag nog se till att vara så pass hänsynsfull att kunna erbjuda det fåtal som ej äter fisk - något annat (ja jag tror att det är ett fåtal)... Precis som jag skulle ha något annat att erbjuda en vegetarian till gäst :P, lagom skoj för den att tvingas leva på en grönsallad och peta bort resten av maten...

• Linum

Det var ju käckt att man kan ta en sväng till korvmojen och äta delikat mat när det serveras fin fisk till middag...

*pustar*

• didis
    chamor skrev 2008-09-04 15:13:06 följande:
    Vi hade fisk men tror typ iaf 20 % inte åt fisk (visste i förväg)
    Varför bjuda på fisk om ni visste att var 5:e inte äter fisk? Låter som att bjuda med armbågen...

Fisk kan annars vara ett bra alternativ om man har många "vegetarianer" som inte äter kött. De flesta av våra vegetarianvänner äter faktiskt fisk o skaldjur.

Eftersom dottern äter fisk men ej kött är fisk i alla sorter vardagsmat här hemma, skulle därför vara trevligt att ha kött till huvudrätt, det känns festligare.
  • erika26

anlernativet vi tänkte ha anka, istället för fisk! Men för jag fisk till förrätten!!!

• Anna13

Vi älskar kött och ska bjuda på det till bröllopet. Funderade först på att välja fisk pga alla vegetarianer, men som tur va sa hon som fixar maten att hon självklart skulle fixa båda, det är ju trots allt vår dag....

• Äntligen dax!
    Linum skrev 2008-09-04 18:50:18 följande:
    Det var ju käckt att man kan ta en sväng till korvmojen och äta delikat mat när det serveras fin fisk till middag...*pustar*
    Eh ja... En jäkla lättnad om man inte kan äta fisken, spela roll hur "fiiiin" den är ;)
    Åtminstone på en bjudning där de inbjudande "skiter i" om deras gäster äter mate eller ej... :P
Svar på tråden Fisk eller kött?