• havsvindar

Ingenjörsring

Hej,

Jag och min sambo ska titta på förlovningsringar i helgen. Mitt problem är att han har sin breda Ingenjörsring på vänster ringfinger. Min kära sambo har ganska korta fingrar så han får ej plats med en till jätte bred ring och jag vill ej ha en för tunn ring. Har ni några bra förslag? Kan jag ha en bredare ring än han eller ser det konstigt ut? Har någon annan samma problem?

Hälsningar

• Svar på tråden Ingenjörsring
  • Myrmor

min ingenjör får snällt flytta sin gamla ring till höger hand..

• Nightingale

Jag tänkte precis föreslå detsamma? Varför har han den inte på höger hand?

• Wehoo

Hej havsvindar!

Vad jag hört så är det vanliga att man har ingenjörsringen på vänster hand innan man är gift, för då symboliserar ringen att man är "gift" med jobbet. Men sen, efter att man gift sig så åker ingenjörsingen över till höger hand och vigselringen ska sitter på vänster hand. Där visas ju också att prioriteringen har ändrats då något viktigare än jobbet kommit in i livet... :o)

Men en annan tanke. Ska du ha både förlovnings- och bröllopsring? För isåfall kanske du inte ska ha för bred ring heller eftersom du isf också kommer ha två ringar. Bara en tanke... :o)

Lycka till!

• havsvindar

Hej,

Tack för tipsen! Jag och min sambi hittade en ring som passade bra ihop med hans ring och som passade mitt finger. Så vi valde samma modell men att min är lite bredare och högre så att ringen kommer att passa med nästa ring med stenar. Hittade jätte fina vigselringar.

Tack!

Svar på tråden Ingenjörsring