• harthurs

Funkar fotografering kl 15 en novemberdag?

Vi gifter oss kl 14 i november.
    Da min man inte kommer se mig fore kyrkan kommer vi att ta kort efter vigseln, alltsa ca kl.15. Vi har planerat att ta bilder utomhus vid vattnet. (Har ej bokat fotograf annu..)

Det ar ju svart att veta vadret men det kommer sannolikt inte vara stralande solsken
    Har nagon tagit bilder pa eftermiddagen i november-morker? Kan de fortfarande bli bra eller ar det for riskabelt?

Tacksam for rad!

• Svar på tråden Funkar fotografering kl 15 en novemberdag?
  • Vitt guld

Jag skulle gissa på att det blir blixtbilder så sent på em så sent på året. Jag hade satsat på foto innan vigseln.

• harthurs

Tack for att du tog dig tid att svara.

Tyvarr sa ar jag ganska bestamd med att min m2b inte ska se mig innan..

• BlendaSigne

beror nog på vart i sverige du är...e ju ganska olika på kiruna o skåne...

jag pratade om 27 december med vår tilltänkta fotograf i Dalarna o hon sa att 12-14 passade bäst för foto där, Dalarna alltså...

• harthurs

Hej BlendaSigne Kom pa nu att jag missat svara pa ditt sista medd.. sorry..

Ja, vi gifter oss ocksa i Dalarna.. hmm.. vet inte hur vi ska gora.. vill ju ta bilder efterat.. kanske far bli inomhus nanstans..

• aikidoaasa

Burr! Blir det inte kallt att fota sig ute den tiden på året?

• Vitt guld
    aikidoaasa skrev 2008-09-02 07:08:52 följande:
    Burr! Blir det inte kallt att fota sig ute den tiden på året?
    Vill man ha fina bilder får man lida pin. Utebilder är ju så mycket trevligare än studio/inne-.
  • hgav

Här är en bra sida där man kan se solens upp och nedgång i olika orter olika datum.
    den anger oxå skymningstiden.

www.elji.se/tjornvader/rs_oneday.html

Vi ska ta utomhusbilder i Oktober och vår vigsel är kl 17 så det blir till att fotografera innan.

• PennyJenny

Jag vet att många inte vill se varandra innan man står där i kyrkan för att det är något väldigt speciellt. Men man kan ju göra första mötet speciellt ändå även om det inte är i kyrkan. Om man har varit ifrån varandra under dagen, gör sig i ordning på varsitt håll och så arrangera lite speciellt kring när man ska ses så kan man få en mycket vackert och stämningsfullt ögonblick ihop. Arrangera med rosenblad på marken, att han står och väntar på dig och du kommer gående tillsammans med tärnor om ni har det. Ha lite bubbli och skåla tillsammans och bara ta in hur underbara ni tycker att den andra ser ut, njut av stunden att veta att snart är det nära och bara bygga upp förvänta tillsammans. Om fotografen dessutom är med tror jag ni kommer få helt underbara bilder.

Ja, alltså ett förslag ifall ni inte kan få till det med fotografering efter vigslen och ändå vill försöka att se det från den ljusa sidan.

• harthurs

Tack for alla bra tips!!

Har ocksa funderat pa att ses innan i alla fall.. gora det lite speciellt och sa.. men kruxet ar att vi knappt har tid till det da vigseln borjar kl 14..

Kommer sakert vara lite kyligt ute.. men ser bilderna framfor mig, en helt underplats vid vattnet, kanske lite sno pa marken.. eller regn med stort paraply.. vi far pinas en liten stund..

Tack alla igen!!

• JPerlestam

Vi hade samma tanker som ni, ville inte heller se varandra innan kyrkan men eftersom vi gifter oss kl. 16.00 den 6 december så har vi inget annat val än att ta fotograferingen innan vigseln. Vi gör nu så istället att min blivande åker till hotllet vi ska fira natten på, checkar in och gör sig iordning där medan jag fixar till mig hemma. Då får vi ändå inte se varandra förrän vi är riktigt färdiga och hinner stirra färdigt innan det är tid för vigsel =)

• Henriks älskling

Vi gifter oss kl. 13.30 i januari, och det blir fotografering innan. Tror man vaknar ganska tidigt på bröllopsdagen iaf, och de flesta frisörer kan tänka sig börja väldigt tidigt (redan 7), så jag tror man kan hinna med en fotografering innan även om man har en tidig vigsel. Lycka till!

Svar på tråden Funkar fotografering kl 15 en novemberdag?