• MuffinsTönt

Gruppintervju på McDonalds - Hur går det till?

Hej!
    Jag är lite nyfiken på hur en gruppintervju går till på tex McDonalds. Är det frågor i grupp eller är det allmän information? Ska man ta med det vanliga dokumenten?

Vore kul om nån som har gått på det kan berätta lite.

• Svar på tråden Gruppintervju på McDonalds - Hur går det till?
  • FruRålin080808

Jag har gått på gruppintervju på IKEA och då fick vi frågor som först var riktade till var och en(tex hur ska en bra chef vara nr 1? Vad tycker du nr 2 osv) Sen fick vi prata lite om oss själva, besvara lite personliga frågor och sen blev det en individuell intervju därefter. Jag tog med CV och betyg. Lycka till=)

• MuffinsTönt
    FruRålin080808 skrev 2008-09-02 20:30:42 följande:
    Jag har gått på gruppintervju på IKEA och då fick vi frågor som först var riktade till var och en(tex hur ska en bra chef vara nr 1? Vad tycker du nr 2 osv) Sen fick vi prata lite om oss själva, besvara lite personliga frågor och sen blev det en individuell intervju därefter. Jag tog med CV och betyg. Lycka till=)
    Tack för svar. Gud va läskigt det lät. Jag skickade iväg ett mejl och frågade om tid och vad jag behöver ta med. Fick tillbaka ett svar om tid(och plats) och ett "du behöver inte tänka på ta med någoting!". :o Jag trodde man ska ta med en massa dokument. Jag har redan skickat in CV i samband med ansökningsbrev, ska jag ge dem det igen tycker du? Va konstigt när hon skrev sådär...
  • hgav

Gruppintervjuer brukar vara ett urvalssätt (när man har fått väldigt många ansökningar och samtidigt skall anställa ett större antal personer för liknande tjänster). Vilket innebär att av er som kommer dit kommer några sollas ut och därefter bli kallade på djupintervju. Skulle gissa att du i sådana fall skall ta med kopior på betyg etc.
    Lycka Till!

Svar på tråden Gruppintervju på McDonalds - Hur går det till?