Hur länge fick ni vänta på fotografens bilder?
Har gått 2 veckor nu och jag längtar efter korten från fotografen..... hade även en som filmade-väntar med spänning på den också
Har gått 2 veckor nu och jag längtar efter korten från fotografen..... hade även en som filmade-väntar med spänning på den också
Drygt en vecka tills vi fick alla bilder på skiva, sen ytterligare 1,5-2 veckor för de utskrivna.
Oj vad snabbt. Vi gifte oss 080808 och väntar fortfarande. Kom hem från Kuba i förrgår iofs så vi har haft annat att tänka på...
Kan som fotograf svara att jag försöker leverera bilderna inom två veckor. De färdiga utskrifterna alltså. Eller enligt överenskommelse.
Väntar sen 080809...men hon sa att det kunde ta en tre veckor, mycket nu
Vi fick vänta i 2 1/2 veckor, men då vet vi om att hon har haft mycket...
Vi fick de lågupplösta bilderna på skiva dagen efter bröllopet, fotografen levererade de till oss personligen
Inom en vecka från bröllopet fick vi ytterligare en skiva, denna gång med de högupplösta bilderna. Framkallningen gick i ett nafs sen Men det kanske inte var högsäsong när vi gifte oss, om man säger så
Ja, precis. Minns inte exakt antal bilder nu men skulle tro att det var nånstans mellan 200-300 bilder på den högupplösta skivan. Inte alls förskräckligt dyrt, 5800 kr. kostade det om jag minns rätt. Inte mer än 6000 kr. iaf. Och att framkalla "pappersbilder" i fotoaffären är ju inte speciellt dyrt om man framkallar stora mängder på en o samma gång.
Vitt guld skrev 2008-09-10 09:17:34 följande:
Nu har jag kollat upp lite bättre. Det var ca.150 bilder och inget annat, förlåt att jag var för snabb på att svara tidigare
Blandade ihop antalet med de bilderna vi själva tagit, har ju framkallat/skrivit ut hur många bilder som helst sen bröllopet...
I de 5800:- ingick alltså fotografering under 1,5 - 2 timmar (under iskalla förhållanden ), före och efter vigseln samt under vigseln. Konsultation dagen innan och två skivor med färdiga bilder efteråt
Exakt en vecka efter bröllopet låg CD:n i brevlådan!
Som fotograf kan jag svara för min del med. En eller två dagar efter har jag tagit bort de bilder som är felfokuserade eller dubletter. Därefter lägger jag upp dem på en server där brudparet kan välja vilka bilder de vill ha. Detta är enligt mig flaskhalsen, när brudparet ska bestämma sig för vilka bilder som ska framkallas. Men när det är gjort ligger det på drygt en två veckor innan bilderna ligger i brevlådan.
Vi har inte sett våra än..det är nu 5 veckor sen vi gifte oss o fotografen skulle göra dem tillgängliga för oss nu i helgen,men inte än iaf..ggrrr
Vi fick dom för en vecka sedan och i fredags fick vi videofilmen, lyckan är total
24 timmar ;) Men då fick jag alla på skiva i RAWformat och får göra all redigering och retuschering själv.
chamor skrev 2008-09-22 07:18:38 följande:
Vitt guld skrev 2008-09-22 08:43:39 följande:
Han är fotograf men ville väl inte lägga tiden på nåt som inte genererade pengar.. Sen tycker jag det är roligt att redigera så det hade jag nog gjort ändå
chamor: Det förklarar saken. Jag tänkte att det var en fotograf ni hyrt in. Min pappa kommer att fota oss, men jag redigerar också gärna själv.