Bröllopsdag den 15/8 2008
Min m2b och jag sov hos våra respektive föräldrar natten innan bröllopet. Jag vaknade redan 06.00 och var lite små nervös så jag beslutande mig att ta en hurtig morgon promenad för att rensa hjärnan och njuta av dagen. När jag kom tillbaka så dukade jag upp en lite frukost till mig och gick sedan och duschade. Sedan var det lite förberedelser för med att göra små buketter till kyrkan och det kändes mysigt att pyssla med detta med min mamma. Kl 11.00 så kom min bästa vän trampandes på cykeln för att fixa mitt hår och det blev jättefint! Efter det var det dags för lite lunch innan jag äntligen fick börja sminka mig och ta på min min underbara klänning. När detta var gjort så körde min pappa mig till kyrkan för att fotograferingen skulle ske före vigseln. Min m2b kom och han var så fin i sin kostym och han log och sa att jag såg jättevacker ut. *ler* Sedan fick vi vänta en stund på fotograferna och under tiden så kom två damer som skulle lämna blommor på en grav och den ena hade fift sig i Strå kyrka som vi skulle göra, de önskade oss lycka till. Sedan kom fotograferna och då fick jag ta fram min brudbukett som såg ut att vara konstgjord för så perfekt såg den ut att vara. Sedan varnadrade vi runt och tog mycket bilder och sedan var det dags att gömma sig för gästerna och när vi skulle gå in i kyrkan så var jag inte ett dugg nervös utan bara glad och lycklig. Vigseln gick hemskt fort och sedan var det riskastning eller tja..vissa kastade qinoua, andra puffat ris..Våran vän Olle körde oss sedan till festlokalen som var ladugård 206 och de möte upp med brundskålen och smultron från gården som var uppträdda på veteax. Resturangen var fint dukad med de vita rosorna och ljusen, enda var att det hade blivit fel musiken men det ordnade vi snabbt till. Sedan var det dags för buffe och alla åt och tyckte om maten. Paketöppning skedde också och vid det laget började alla småbarn att tröttna så vi fick snabba på med tårtan. Markus, min mans pappa höll ett tal om alla konstiga sidor min make har..fniss..Fick bland annat lära mig att min make inte behöver en riktig kudde utan kan klara sig med gummistövlar i en plastpåse..När talet var slut började vi känna oss riktigt trötta och gästerna började droppa av och vi kunde dra oss tillbaka till det lilla gårdshotellet, Ekhaga, där vi hade bokat en stuga med tre sviter. Där satt vi och myste i sängen och njöt över att vara gifta. Morgongåvor utbytes vid kl 00..*ler*
Dagen avr helt underbar och smådeltaljer gick lite snett men det var inget som påverkade dagen..Ger råd till andra att njuta av dagen för den går så snabbt..