Åhhh familje fejden upp till ytan med mitt bröllop.
Jaaa...
Min Stephen och jag har förlovat oss!!! Gifta blir vi den 15e juni 2009. Vi är ett 'internet par', träffades på myspace 2005 och nu ska vi gifta oss! Lite bakrund för ett av mina problem.
Min pappas mamma och syster är inte världens snällaste. När mina föräldrar var gifta mobbade de helt enkelt min mamma och inget min pappa sa eller gjorde kunde få dem att sluta med sina elakheter. När mina föräldrar skiljde sig några år sedan så började min farmor ringa till min mor, och verkligen skälla ut henne. Min mor skulle minnsann veta vilken låg människa hon var, och hur hennes barn (som är min pappas barn, alla utom en) är förlorare och det är helt och hållet hennes fel. Bland annat.
Till nästa del i min berättelse...
Min pappa dog i Januari, i lung cancer. Det var verkligen hemskt. Min bror hittade honom i köket, och han kom dit bara 5 minuter innan jag anlände för att hälsa på. Kommer aldrig glömma hur man bror sprang och smällde igen köksdörren för han inte ville att jag skulle se och sedan såg jag hans ansikte... tårar. Hade bara sett min bror gråta en gång innan det. Och han gick fram till mig och sa "pappa har dött".
Min syster kom dagen efter (hon bor 3 timmar från oss) och stannade några dagar. Under den tiden ringde min faster och ville prata med henne vilket inte slog mig som konstigt i min sorg, även fast det borde gjort det. Min faster och farmor har aldrig sett min syster som familj eller ens vän eftersom hon inte var min pappas biologiska dotter. I samtalet så hade min faster varit väldigt aggresiv. Hon hade sagt till min syster att hon hoppades begravningen skulle vara 'värdig' och... här kommer det värsta... att det var mitt och min brors fel att min pappa dog för att vi inte såg till att han åt ordentligt. Enligt henne hade min pappa dött av svält och inte hans långt gågna lungcancer.
Några månader innan min pappa dog så hade min farmor och faster hälsat på min pappa och jag gick dit för jag hade inte sett dom på flera år. De var inte snälla mot mig, kort sagt. Jag berättade om Stephen för dem och visade bilder och min farmor tyckte att jag skulle göra slut med honom omgående för att en 'sådan' kan jag ju inte vara med. Stephen har långt hår, och det faller henne inte i smaken. Hon han med några till kommentarer innan jag svängde runt, sårad och shockad, och glodde henne i ögonen och bad henne sluta.
Nu till själva bröllopsproblemet.
Jag ska bjuda min pappas bröder till bröllopet för de har alltid varit så snälla mot mig, mina syskon och min mor. Alltig like varma och glada. Jag ska även bjuda min fasters barn. Men jag vill.inte.bjuda.min.faster.eller.farmor. Vill inte bjuda någon som tycker så illa om mig, om min blivande man, illa om min familj och som bara kommer vilja komma för någon skev bild över vad en familj bör göra och sedan sitta och vara bittra och tycka illa om mig och min man. Och min mor kommer vara spänd hela tiden och jag vill inte det.
Kan jag göra så? Kommer mina kusiner och farbröder komma?
Usch.