• Vill nu

Vilka ska man bjuda på möhippa?

Min tärna vill att jag ska skicka en lista till henne på lite kompisar,så hon kan börja planera möhippa. Hon bor 80 mil bort, så inget konstigt i det. Men vilka ska jag inkludera i listan? Vi har fått sålla lite i gästlistan, så mina 6 arbetskamrater kommer bara att närvara i kyrkan (vilket de själva frågat om de får komma och vara med på), medan mina närmsta kompisar bor väldigt utspridda.
    Ska jag inkludera arbetskamraterna i listan, eller bara mina andra vänner? Riskan är ju att typ ingen kommer, om man bara bjuder de närmsta vännerna, varav den med kortast resväg har typ 30 mil hit... Vill ju gärna ha med arbetskamraterna, som jag tycker väldigt mycket om, men tar de illa upp om de bara blir bjudna på hippan??

• Svar på tråden Vilka ska man bjuda på möhippa?
  • LadyLuck

Hej! Jag fixade möhippa åt min kompis förra året. Jag bjöd in alla jag kunde tänka på. Inga arbetskompisar var bjudna på själva bröllopet med alla var glada o kom på möhippan. :) Inga sura miner alls. Jätte skönt att alla hade en bra inställning.

• Vill nu
    LadyLuck skrev 2008-08-28 22:22:14 följande:
    Hej! Jag fixade möhippa åt min kompis förra året. Jag bjöd in alla jag kunde tänka på. Inga arbetskompisar var bjudna på själva bröllopet med alla var glada o kom på möhippan. :) Inga sura miner alls. Jätte skönt att alla hade en bra inställning.
    Vad kul! Känns ju lite snöpligt att inte bjuda de man jobbar med 5 dagar i veckan, bara för att vi inet umgås privat, smatidigt som man inte vill trampa nån på tårna!
  • LadyLuck

Arbetskompisarna tyckte det var jättekul på möhippan - kan tänka mig att det är roligare för arbetskompisar att gå på möhippan än själva brölloppet. Nu får dom ju umgås med dig och ha kul med dig. På brölloppet hinner man inte med alla. Njut av din möhippa!

• Aleta

Det var ju lite ovanligt att hon kontaktade dig angående din egen möhippa.
    Jag tycker att du kan ge henne alla namnen så får de bestämma själva. Egentligen borde din blivande ha gett henne listan så att du inte blev inblandad. Det blir säkert jätteroligt oavsett om det blir en liten myshippa eller lite mer folk.

• Vill nu
    Aleta skrev 2008-08-29 10:26:03 följande:
    Det var ju lite ovanligt att hon kontaktade dig angående din egen möhippa.Jag tycker att du kan ge henne alla namnen så får de bestämma själva. Egentligen borde din blivande ha gett henne listan så att du inte blev inblandad. Det blir säkert jätteroligt oavsett om det blir en liten myshippa eller lite mer folk.
    Tror att anledningen till att hon frågade mig är att sambon har lite dålig koll på nummer och så, till både barndomsvänner, och arbetskamrater!
  • Lillsnufflan

Jag tycker absolut att du ska ge henne nummren till dina arbetskamrater (förutsatt att du gärna vill ha dem på din hippa såklart). De blir nog glada att de får vara med, det är ju trots allt kul med möhippor.

• Vill nu
    Lillsnufflan skrev 2008-08-31 10:18:31 följande:
    Jag tycker absolut att du ska ge henne nummren till dina arbetskamrater (förutsatt att du gärna vill ha dem på din hippa såklart). De blir nog glada att de får vara med, det är ju trots allt kul med möhippor.
    Jo, det blir nog så... Hade ju gärna haft dem med hela vägen, men det fanns inte utrymme i budgeten för det... =(
  • Zozo

I mina kretsar är det inte alls ovanligt att den som organiserar kontaktar bruden för möhippan. Jag tycker faktiskt att det är bäst sa och har inte mycket för det att det "ska" vara sa hemligt. Ta upp alla de du skulle vilja ha med pa listan, sa far du se vilka som kommer sedan.

• Prärieklocka

När jag har ordnat möhippa har jag bjudit med alla tjejer i ungefär samma ålder - väninnor, eventuella släktingar och flickvänner till blivande mannens kompisar. Man brukar känna själv när man inte står bruden så nära att man ska vara med på möhippan, eller så ser man det som en kul grej att haka på och lära känna henne bättre.

• Pitebrud 090801

Jag tänkte att alla som är bjudna på bröllopet ska få frågan om de är intresserade av att vara med eller inte. De flesta gäster vi har är tillresande, så då kan även respektive till våra vänner (som vi kanske inte känner lika väl) välja själva om de vill vara med eller inte, eller om de vill roa sig själva.

Förra sommaren blev vi bjudna till våra vänners bröllop. Min sambo blev bjuden på svensexa men jag blev inte bjuden på möhippan. Vi fick åka ner några dagar tidigare för att min sambo skulle hinna vara med. Det hade inte gjort något om det inte blev så att jag fick vara i en annan stad och underhålla mig själv. Inte så kul när man inte känner någon annan på orten.

Svar på tråden Vilka ska man bjuda på möhippa?