• socker86

Fler som gifter sig på Alla Helgona?

Jag har sett flera utav er som kommer gifta er i november precis som jag, men är det någon mer som har valt Alla Helgona-dagen?

För oss blev det omedvetet men nu i efterhand är det ju bara fint med en ljuspunkt på den dagen. Tycker jag i alla fall...

PS! Alla Helgona infaller lördagen den 1:a november 2008

• Svar på tråden Fler som gifter sig på Alla Helgona?
  • socker86

Ingen???? Bara jag? Huuu....

• Lovecats

Jag tror nog många undviker den dagen, för att de förknippar den med sorg och saknad. Jag tycker det är fint dock, med alla ljus och att det är en dag för att minnas sina kära som gått vidare. En bra dag därmed för att själv ta ett steg vidare i livet!

Själv gifter jag mig dock i juni...

• bartan

Det finns väldigt få präster som vill ställa upp på vigsel denna dag då den är till för dem bortgångna. Men det är upp till var och än vilken dag som ska vara Den Stora Dagen.

• nni

Hej!
    Jag ska gifta mig i oktober o därför ha med lite halloween tema i det hela som pumpor o massor med ljus. Man kan ju göra mer av det om man vill.
    Men bra idee att ha det då på Alla helgona-dagen, ovanligt o det e ju roligt.
    Skulle själv inte vilja ha det på en av de "vanliga högtidsdagarna" tror jag. :P

Lycka till!

• socker86

Lovecats: Jo jag förstår verkligen att folk undviker den dagen i det syftet att ägna tankarna åt de bortgångna, men det var ju som sagt omedvetet val.

Oj juni nästa år eller har du redan gift dej?

• socker86

bartan: Jo vi upptäckte det också att prästen och kyrkan i sig var lite upptagna (vi fattade inte varför och frågade bara efter en annan tid än 15.00). Så klockan 13.00 blev det som dom hade tid och det var då vi upptäckte i almanackan att det var all helgona...*shit* så pinsamt tänkte vi men nu är det ju redan klappat och klart och än har inte folk ifrågasatt det...

• Lovecats
    socker86 skrev 2008-09-02 19:42:21 följande:
    Lovecats: Jo jag förstår verkligen att folk undviker den dagen i det syftet att ägna tankarna åt de bortgångna, men det var ju som sagt omedvetet val.Oj juni nästa år eller har du redan gift dej?
    Nope, jag har 9½ månad kvar. Är mitt uppe i lokalletandet Är jättenervös för att vi inte ska hitta något som både passar oss, gästantalet och ekonomin...i värsta fall får det bli fest på stranden och grillkorv, men juni kan ju bjuda på spännande väder...
  • socker86

Lovecats: Ja ekonomin ligger ju mycket i hur många man väljer att bjuda har jag märkt. Själv har vi också en väääääldigt starm budget men på något (flera) vis har vi ändå lyckas få ihop det genom att göra det mesta själva och inspireras av naturen (gratis).
    Juni bjuder er säkerligen på sol och värme, jag hoppas bara på upphåll i november så är jag nöjd *ler*

Svar på tråden Fler som gifter sig på Alla Helgona?