• Bridge­t Jones
    Äldre 28 Aug 09:53
    10573 visningar
    15 svar
    15
    10573

    Var kan jag få tag i hattflor?

    Jag har letat överallt efter vitt hattflor, men bara lyckats hitta flor på Panduro och de har bara guld- och silverfärgat.
    Jag har tänkt göra en hårklämma med en stor tygblomma (någon som vet något ställe som har fina, stora tygblommor på spännen?) och lite flor. Lite som en halv birdcage-veil.

    Är det någon som vet var jag kan få tag i vitt flor? Jag har kollat sybehörsaffärer, pysselaffärer etc. Bor i Stockholm, så man tycker att det borde finnas någonstans!

  • Svar på tråden Var kan jag få tag i hattflor?
  • 200803­01
    Äldre 28 Aug 10:00
    #1

    Kolla med någon hattaffär dom kanske kan fixa fram det till dig.

  • Bridge­t Jones
    Äldre 28 Aug 10:02
    #2

    Jag har kollat en hattaffär och de hade ingen aning, de hade inte ens någon hatt med flor. Men kanske borde jag testa fler ställen!
    Man tycker annars att det borde finnas i sybehörsaffärer. Men inte ens i den stora på Sveavägen fanns det annat än tyll.

  • 200803­01
    Äldre 28 Aug 10:18
    #3

    Det finns en hattaffär på götgatan nere vid medis dom brukar ha fullt med roliga hattar inte bara de vanliga trista dom kanske har. Även kilotex i sickla den tygaffären brukar kunna fixa fram det mesta

  • Bridge­t Jones
    Äldre 28 Aug 14:02
    #4

    Åh vad bra, tack för tipsen - jag ska kolla där!

  • Ickafl­icka
    Äldre 28 Aug 14:18
    #5

    Jag vet, jag har gjort samma resa! Hittade det ingenstans, till slut köpte jag en färdig på diadema.se! Lycka till!

  • 3Jane
    Äldre 28 Aug 17:06
    #6

    H&M har ju haft diadem och hårklämmor med flor, kanske man kan göra om.

  • LadyLu­ck
    Äldre 28 Aug 17:26
    #7

    Sivletto och Accesorize!! :)

  • Bridge­t Jones
    Äldre 28 Aug 18:19
    #8

    Ickaflicka - ja, det var väldigt vad svårt det ska vara att få tag på!! Tack för länktipset! Jag ser att de har en hel birdcage, så i värsta fall kanske jag får köpa den då och klippa sönder...

    3Jane - tack, men jag har kollat på de största H&M och det verkar inte som att de har något sådant nu

    LadyLuck - ah, Accessorize har jag kollat, trodde också att de skulle kunna ha något liknande, men jag hittade inte end någon bra tygblomma. Sivletto har jag inte kollat, vad är det?

  • LadyLu­ck
    Äldre 28 Aug 18:21
    #9

    Jag har köpt alla mina stora (små) underbara hårblommor på Accesorize. Konstigt. www.sivletto.com på söder. lycka till!

  • Bellad­onna20­08
    Äldre 28 Aug 18:29
    #10

    Hattbaren på götgatan har löst flor man kan köpa. Fanns i en smala varian och en bredare. Säljs på löpmeter. På den ena fanns det små flärpar på men det gick att ta bort.

  • Bridge­t Jones
    Äldre 28 Aug 18:39
    #11

    Jaaaa, TACK för info - då ska jag genast nege mig dit imorgon!

  • Äldre 16 Jan 08:33
    #12

    ZANNAZ i Åstorp har svart och vitt.

    04251541

  • Äldre 16 Jan 08:55
    #13
  • Plätti­s
    Äldre 16 Jan 12:13
    #14

    Tråden är från 2008, så jag antar att TS redan hittat sitt hattflor, alternativt inte behöver det längre. 


    Per aspera ad astra, ad infinitum.
  • Äldre 3 Mar 14:19
    #15

    Bara för att du inte är intresserad kan ju andra vara det eftersom den kommer upp när man söker " hattflor"!!

Svar på tråden Var kan jag få tag i hattflor?