• MoonGirl

Någon här inne som har/ska gifta sig i Badelunda kyrka, Västerås?

Hejsan! Jag och min sambo planerar att gifta oss i Badelunda kyrka som ligger i Västerås, nästa sommar -09. Är det någon här inne som har gift sig i Badelunda eller ska gifta sig där kanske nästa sommar??

Är det någon som har haft festen i Brunnby-gård? Vad tyckte ni om det stället? Nöjd?

Vad hade ni för catering-firma när ni gifte er?

Tack på förhand

• Svar på tråden Någon här inne som har/ska gifta sig i Badelunda kyrka, Västerås?
  • norpans mamma

Hejsan! jag och min sambo har bokat Badelunda kyrka i maj 2009 och sedan ska vi ha festen på Brunnbygård.Har själv varit där på bröllopsfest, var en väldigt bra lokal.

• MoonGirl

Norpans mamma: Hej! Åhh, vad kul att ni ska gifta er i Badelunda kyrka! Visst är det en vacker kyrka? Vi hade dop där i Badelunda kyrka i lördags (23/8) och vi tycker den är sååå fin! Det är också vår hemförsamlingskyrka Vad kul att Brunnbygård verkar vara ett bra ställe. Vilket datum i maj ska ni gifta er? Hur tänkte ni transportera er till Brunnbygård efter vigseln? Vi funderar på att ha häst och vagn-transport

• MoonGirl

Det var vår son som döptes i Badelunda-kyrka i lördags

• Lissdaniels

Brunnby är verkligen jätte fint men det blir jätte varmt inne i lokalen på sommaren för solen ligger på där hela dagen. Vi var där på bröllopsmiddag på en av sommarens varmaste dag i juli

Tänkte att det kanske kunde vara bra att känna till

• norpans mamma

Vi har bokat den 2 maj och har väl funderringar på att åka någon fin gammal bil från kyrkan till lokalen.

• MoonGirl

norpans mamma skrev 2008-08-26 19:55:08 följande:

Vi har bokat den 2 maj och har väl funderringar på att åka någon fin gammal bil från kyrkan till lokalen.
    Vad trevligt! Vi ska åka ut till Brunnby gård imorgon och kika lite.
Svar på tråden Någon här inne som har/ska gifta sig i Badelunda kyrka, Västerås?