skratt, tårar, regn och stenhjärtan
Det är tre veckor sen nu, som vi genomförde den mest underbara bröllopsfest man kan tänka sig. Men eftersom jag först nu fått in lite bilder i galleriet tänkte jag passa på att skriva några ord också. Rörigt och långt, men det är frivilligt att läsa!!
För er som bara vill se bilder så finns det några i mitt galleri och några hos fotografen på:
www.vipfoto.se/brollop10b_britta_alf/index.htm
Bröllopsdagens morgon började med att jag steg upp med minstingen när alla andra (blivande maken, 4-åringen och mina föräldrar) låg och sov. Hittade en lapp från m2b om ett återbud för två personer sent kvällen innan. Därefter blev det bara bättre!
Jag lyckades koppla bort alla måsten och allt fixande och bara njuta mig igenom dagen. Var hos frissan i nästan 4 timmar och hade så kul att vi höll på att missa fotograferingen. Trots det ostadiga vädret höll det upp under både fotografering och kyrktrappsmingel. Under vigseln klarade jag mig utan en tår fram till solosången och då rann tårarna. Inte bara på mig...!
Ett av de bästa minnena är från kyrkbacken då alla kom fram för att gratulera (och tala om hur fantastiskt vackra vi var) Det var så underbart att inse att alla ens nära och kära var där. För VÅR skull!! ...och jag som har haft utseendenoja så länge jag kan minnas njöt av att känna mig som en prinsessa. Inte purung och oskuldsfull precis, men dock prinsessa!
Enda molnet på den himlen var att klänningen var aningens stor så jag gick och drog i den en hel del. Har ett antal foton där BHn sticker fram
Men det var en bagatell i jämförelse!!
När vi kom till lokalen kom regnet, men det glömde jag så snart jag fick se min systers underbara utsmyckning. Hon hade haft med sig stenar som hon plockat på Gotland (och släpat upp till Hälsingland). Så många att de låg i en tät rad mitt på längs alla borden (90 pers). På vårt lilla minihonnörsbord (för bara brudparet), låg en båge med naturligt hjärtfomade stenar. Och ovanför stod en blomsterbåge med rosenknoppar. Så otroligt vackert...
Middagen blev ytterligare bara en lång njutning. Kände knappt vad maten smakade med alla andra sa att den var underbar. Enda lilla frustrationen var när jag insåg att de tjusiga etiketterna jag gjort till buffébordet bara var upptryckta i en upplaga trots fyrdubbbla matrader!! Men det sabbade knappast glädjen. Vi njöt av det ena fina talet efter det andra och en del roliga sånger och överraskningar. Det var mysigt astt ha två lediga stolar bredvid oss som gästerna kunde komma och sitta på för att prata lite med oss.
Efter middagen så njöt vi av ett otroligt bra band som var dagens överraskning. Vi visste knappt vad vi bokat så det var rena turen. "Stöldgods" från Hälsingland rekommenderas starkt!!
Efter att ha plockat ut ett antal dussin hårnålar somnade jag utmattad och lycklig framåt småtimmarna.
Det bästa av alltihop är nog att alla gästerna verkar ha haft så väldigt kul. Vi har fått mängder med kommentarer om hur vackert, stämningsfullt, välplanerat (!) och roligt allt var och till och med hört att det var deras bästa bröllop nånsin. Då var det ju värt en del ångest under förberedelserna!!!
Får se om jag återkommer hit något mer... Tack för alla bra tips och idéer och lycka till ni blivande brudar!!
hälsar fru Ahlström