Möhippa i 50-tals stil
Jag blev hippad igår och bara måste få berätta om hur fantastiskt det var. Efter ett klassiskt överaskningsmoment och efter att ha sprungit runt på stan och fått några små uppgifter så blev jag ledd till en salong. Utanför salongen står hela gänget uppklädda i fina 50-tals outfits. De var SÅ fina. Väl inne i salongen fick jag en skitsnygg 50-tals frisyr och sminkning med mycket eyeliner och illröda läppar. Sen drog vi hem till mig där det visade sig att jag skulle få agera fotomodell. Jag fick posa i olika outfits (och jag fick behålla alla kläder efteråt!) och positioner. Förlagan för varje fotosession var olika pinupbilder från 50-talet (Gil Elvegreens bilder). Så det blev mycket plutande med läpparna och kjolar som "bara råkade" flyga upp avslöja stayupsen. Kan inte bärga mig tills jag får se bilder. Det var som att få leva ut en hemlig dröm som jag inte visste att jag hade. Sedan blev det lite aktiviter på stan och slutligen middag i en jättemysig lokal i Gamla stan i Sthlm. Var hur lycklig som helst hela dagen, men mycket trött när jag kom hem :)