• annieT

Annorlunda lokal i Sthlm?

Letar annorlunda lokal i stockholmstrakten. Gärna fabrikskänsla eller liknande. Någon som har tips? Ska ta minst 150 pers. Och helst att man får ta med egen alkohol. Gillar t ex Vinterviken, men tjena, 100 000 kr i lokalhyra om man inte kör deras koncept med mat och bar!

• Svar på tråden Annorlunda lokal i Sthlm?
  • shims

Vi tittade på Lavallhallen i Järla sjö, Nacka. Ca. 10 min från Slussen. Stor och häftig lokal och ägs av krogen Cliff Barnes. De var jättetrevliga och väldigt tillmötesgående. Vi hade nog gift oss där om det inte var för att lokalen tillslut kändes lite för stor för oss (vi var 65 pers.). 150 personer skulle nog vara perfekt där, tror han sa att man kunde vara 300 sittande!

Mat och dryck gick genom dem men priserna var bra. Ring och prata med Stefan och kolla på lokalen!

www.cliff.se/restaurang-och-bar/cliff-i-nacka

• Pentan

Ooops såg ditt inlägg om Winterviken - onödigt att ta med det då... Sorry!

• Taha

Hej!
    Du och jag verkar ha exakt samma önskemål om lokal. Vi kan väl hålla kontakt och tipsa varandra lite.
    Jag har tidigare lagt upp följande tråd;
    www.brollopstorget.se/Forum-1-1/m3061845.html

Det finns en lokal som heter Färgfabriken och har vita stenväggar om jag inte missförstått.
    Vi gav själva upp på den eftersom de inte verkar ha intresse av att svara i telefon. Dessutom kan de inte svara på hur schemat för nästa år kommer se ut.
    Annars tyckte jag om det.
    www.fargfabriken.se/index.php&lang=swe

• annieT

Ja det är en riktigt fin lokal! Min killes bror gifte sig där nyligen ... Annars hade vi lätt bokat den! Eller är jag löjlig som inte vill ha samma lokal som dem?

shims skrev 2008-10-02 11:02:59 följande:
    Vi tittade på Lavallhallen i Järla sjö, Nacka. Ca. 10 min från Slussen. Stor och häftig lokal och ägs av krogen Cliff Barnes. De var jättetrevliga och väldigt tillmötesgående. Vi hade nog gift oss där om det inte var för att lokalen tillslut kändes lite för stor för oss (vi var 65 pers.). 150 personer skulle nog vara perfekt där, tror han sa att man kunde vara 300 sittande!Mat och dryck gick genom dem men priserna var bra. Ring och prata med Stefan och kolla på lokalen!www.cliff.se/restaurang-och-bar/cliff-i-nacka
  • annieT

Färgfabriken tänker jag helt klart kolla upp! Men jag hörde nåt om att tilgängligheten med toaletter inte var så bra. Jag håller dig uppdaterad!

Vi kollade Skyddsrummet nyligen. Trevligt folk som har lokalen. Hyfsat fräscht. Eventuellt precis på gränsen för litet för oss. 200 pers sittande funkar, men det är i samma lokal som man sen har dansgolv, så en omfattande ommöblering krävs. Men helt lart en potentiell lokal.

Taha skrev 2008-10-06 15:34:40 följande:
    Hej!Du och jag verkar ha exakt samma önskemål om lokal. Vi kan väl hålla kontakt och tipsa varandra lite.Jag har tidigare lagt upp följande tråd;www.brollopstorget.se/Forum-1-1/m3061845.htmlDet finns en lokal som heter Färgfabriken och har vita stenväggar om jag inte missförstått.Vi gav själva upp på den eftersom de inte verkar ha intresse av att svara i telefon. Dessutom kan de inte svara på hur schemat för nästa år kommer se ut.Annars tyckte jag om det.www.fargfabriken.se/index.php
  • classandra

På Allt om Bröllopsmässan i Stockholm på Factory Nacka Strand 24/1- 25/1 2009 och i Malmö på Slagthuset 31/1- 1/2 2009 kommer det ju på varje mässa att vara över 100 utställande företag, experter, präster, föreläsningar, tävlingar, juvelerare. balla modevisningar, provsmakningar m.m. kanske kan man få svar på sånt där, eller åtminstone få bra tips om det och tala med ngn expert om det där?
    själv är jag på jakt efter en sådan "trivial" sak som min brudklänning. Jag hoppas att få se några av de klänningar jag har sett i senaste numret av Allt om Bröllop! Man kan även köpa rabatterade biljetter genom Allt om Bröllop och på www.ipgevent.se Där finns det även billiga hotellpaket och romantiska nöjeserbjudanden med inträde till Café Opera i Stockholm bl.a Jag tänker överraska min kille och bjuda honom på en romantisk helg i storstan. Det skall visst vara champagnebar med sabrering, coola bilar och riktiga barberare där, så jag sätter väl honom i Champagnebaren när han tycker att det börjar bli tråkigt att kolla på brudklänningar

Svar på tråden Annorlunda lokal i Sthlm?