• Officer

Skriva ut ett vikt A4 på längden? Hjälp!

Hur gör man för att göra en festbroschyr där man viker 2-3 A4 på längden?
    Finns det någon färdig mall i word/publisher eller annat program?

Det blir ju lite krångligt då man skall skriva på både fram- och baksida...

Hoppas på hjälp...

• Svar på tråden Skriva ut ett vikt A4 på längden? Hjälp!
  • gusjma

Jag har gjort mitt festprogram i Powerpoint och skrivit ut det på längden i A4-format. Det blir en del pusslande... Om du skriver din mailadress i min gästbok så kan jag maila mitt program om du vill?!

Jag har skrivit i sid nummer för att göra det lättare att hålla reda på sidorna. Jag har dessutom en skrivare som INTE kan skriva dubbelsidigt, så jag brukar skriva ut varannan sida och lägga tillbaka pappren och skriva ut återstående varannan sida. Om du förstår...

• Bamboozle

I word gör man två kolumner, tror det ligger under Infoga.
    Sen beror det på om du ska vika på längden eller "korten".

Och så skriver du ut som gusjma säger! Man får prova sig fram lite...

Lycka till!

• Kärlek ger näring åt själen

Jag har inte iheller en skrivare som kan skriva dubbelsidigt men jag undrar bara hur du gör för att få texten på rätt håll. Jag ska skriva ut våra vigselprogram och jag vet inte hur jag ska göra för att texten blir på rätt håll på båda sidorna :-/

gusjma skrev 2008-08-24 11:46:18 följande:
    Jag har dessutom en skrivare som INTE kan skriva dubbelsidigt, så jag brukar skriva ut varannan sida och lägga tillbaka pappren och skriva ut återstående varannan sida. Om du förstår...
  • lillP

Gå in under "arkiv" och välj utskriftsformat. Där kan du ändra till stående eller liggande.

Annars kan du gå in på "arkiv", "skriv ut" och välja "egenskaper", där kan du också välja om pappret ska vara stående eller liggande

Kärlek ger näring åt själen skrev 2008-08-24 12:00:49 följande:

Jag har inte iheller en skrivare som kan skriva dubbelsidigt men jag undrar bara hur du gör för att få texten på rätt håll. Jag ska skriva ut våra vigselprogram och jag vet inte hur jag ska göra för att texten blir på rätt håll på båda sidorna :-/
  • gusjma

Jag har helt enkelt provat mig fram, precis som Bamboozle. I min skrivare lägger jag pappret med texten uppåt och övre delen av texten "utåt", men det är ju verkligen inte säkert att det funkar i alla skrivare!

Kärlek ger näring åt själen skrev 2008-08-24 12:00:49 följande:

Hmm får testa det jag har ju skrivit ut tester så jag får fortsätta

tack

LillP Tack Men jag undra mer hur man skrev ut på båda sidorna :) Men tack ändå

gusjma skrev 2008-08-24 12:09:49 följande:
    Jag har helt enkelt provat mig fram, precis som Bamboozle. I min skrivare lägger jag pappret med texten uppåt och övre delen av texten "utåt", men det är ju verkligen inte säkert att det funkar i alla skrivare!Kärlek ger näring åt själen skrev 2008-08-24 12:00:49 följande:
  • lillP

jasså fattade som hur du fick ut texten på längden

Har man inte en skrivare som klarar dubbelsidig utskrift är det tyvärr bara att testa sig fram så man får pappret rätt när man lägger tillbaka det i skrivaren.

lycka till!

gusjma skrev 2008-08-24 12:09:49 följande:
    Jag har helt enkelt provat mig fram, precis som Bamboozle. I min skrivare lägger jag pappret med texten uppåt och övre delen av texten "utåt", men det är ju verkligen inte säkert att det funkar i alla skrivare!Kärlek ger näring åt själen skrev 2008-08-24 12:00:49 följande:
  • Officer
    Jag har gjort mitt festprogram i Powerpoint och skrivit ut det på längden i A4-format. Det blir en del pusslande... Om du skriver din mailadress i min gästbok så kan jag maila mitt program om du vill?! Jag har skrivit i sid nummer för att göra det lättare att hålla reda på sidorna. Jag har dessutom en skrivare som INTE kan skriva dubbelsidigt, så jag brukar skriva ut varannan sida och lägga tillbaka pappren och skriva ut återstående varannan sida. Om du förstår...
    Det ligger nu i din gästbok... Väntar....

Hehe inte lätt alla gånger tråden handla ju trots allt om att skriva ut på längden
    Tack ska prova mig fram

lillP skrev 2008-08-24 12:58:44 följande:
    jasså fattade som hur du fick ut texten på längden Har man inte en skrivare som klarar dubbelsidig utskrift är det tyvärr bara att testa sig fram så man får pappret rätt när man lägger tillbaka det i skrivaren.lycka till!
  • Troll1
    Jag har gjort mitt festprogram i Powerpoint och skrivit ut det på längden i A4-format. Det blir en del pusslande... Om du skriver din mailadress i min gästbok så kan jag maila mitt program om du vill?! Jag har skrivit i sid nummer för att göra det lättare att hålla reda på sidorna. Jag har dessutom en skrivare som INTE kan skriva dubbelsidigt, så jag brukar skriva ut varannan sida och lägga tillbaka pappren och skriva ut återstående varannan sida. Om du förstår...
    Åh snälla, vill du maila mig också? Jag fattar inte ens hur jag ska dela sidorna i två. Nu stretar jag i både PP OCH word... Det är marginalerna i word jag blir galen på (förutom hoppande bilder), jag får ingen ordning på det. Ser snyggt ut på sidan, men när jag skriver ut så blir det för mkt utrymme uppe och nere. Var ska "fästpunkten" vara i word för att det ska bli snyggt?
  • gusjma

Det är just pga sådana problem som jag själv gav upp word och satte mig med pp istället. Man kan myceket lättare flytta bilder och textrutor och mycket lättare få det som man vill helt enkelt!!

Skriv din mail i min ´gästbok så ordnar jag det!

Svar på tråden Skriva ut ett vikt A4 på längden? Hjälp!