• Boomtown

Ingen som är nervös inför secret box?

Jag har bestämt mig för att göra secret box för min egen skull och för kilens skull. Tänkte att det skulle vara kul att se en snygg sida av mig själv då jag i vanliga fall har väldigt låg självkänsla. Jag har valt fotograf, en kompis syrra som är proffsig. Men nu mötte jag henne på ica och blev SKITNERVÖS! Hon har gjort det här förut så hon vet ju hur det går till. Men jag tycker att det är så pinsamt hela grejen. Ingen annan som är/var nervös? Hur ska jag kunna lugna ner mig? Vi har inte bestämt datum än, men hon sa till mig att ringa. Nu blev det så verkligt helt plötsligt. Jag vill verkligen göra det här. Det ska bli kul. Men jag lär väl skaka sönder innan dess

• Svar på tråden Ingen som är nervös inför secret box?
  • esset50

Det är bara att bita ihop skulle jag tro.
    Såna här "moderniteter" var inte uppfunna när vi gifte oss.
    Det VAR bättre förr Har dock funderingar på att "uppgradera" mig till siverbröllopet...

Resonerar så här:
    Man är väl inte så van att posera (är det i så fall verkligen en merit)
    Om man nu tar blider, så ser väl fotografen till att de blir så smickrande som möjligt.
    Ta med en trygg väninna som moraliskt stöd.
    Tänk på vad mannen kommer att bli glad åt lite snygga bilder, jag menar han har ju ändå valt just dej, så...
    Lycka till!

• Boomtown

Tack för de uppmuntrande orden!

• sandybee

Jag var übernervös inför fotograferingen, har en väldigt problematisk relation till min kropp vilket gör att jag avskyr kameror och hatar att vara i andras blickfång! Men så idag när jag kom till hotellet där jag skulle fotas och träffade de två fotograferna (en man och en kvinna) så släppte allting. De var så oerhört professionella och fick mig verkligen att skratta och slappna av. Det var hur kul som helst!

Jag tycker verkligen du ska göra det, bilderna blir bra (har fått förhandsvisning) ... professionella fotografer vet precis hur de ska få dig att bli världens vackraste på bilderna! Du kommer inte att ångra det!

• Boomtown
    sandybee skrev 2008-08-22 23:19:34 följande:
    Jag var übernervös inför fotograferingen, har en väldigt problematisk relation till min kropp vilket gör att jag avskyr kameror och hatar att vara i andras blickfång! Men så idag när jag kom till hotellet där jag skulle fotas och träffade de två fotograferna (en man och en kvinna) så släppte allting. De var så oerhört professionella och fick mig verkligen att skratta och slappna av. Det var hur kul som helst!Jag tycker verkligen du ska göra det, bilderna blir bra (har fått förhandsvisning) ... professionella fotografer vet precis hur de ska få dig att bli världens vackraste på bilderna! Du kommer inte att ångra det!
    Det lät lovande. Kul att det gick så bra för dig! Det är bra om fotografen pratar mycket tycker jag. Det kommer nog min att göra. Annars kommer jag att stå och klämma i ett hörn med min lilla väska och inte veta var jag ska ta vägen. Pratar man före om hur man vill ha det eller tar man det på plats?
  • Stjärnblomma

Min fotograf var också öppen och lättsam, uppförde sig som om det här var världens naturligaste sak och inget konstigt alls. Och hon kom hela tiden med idéer om vilken pose vi kunde testa så det var inte så svårt, inte alls så svårt som jag trodde.

Och vad är det värsta som kan hända? Känns det för jobbigt när man väl är där så kan man ångra sig och säga att man inte vill. Och om man inte gillar bilderna sen så behöver ingen se dem. Annat än fotografen förstås men har h*n fotat secret box förut så tycker h*n nog inte att det är så märkvärdigt.

Vet du vad jag tycker är roligast? att även fast min man haft albumet i en månad nu så tittar han fortfarande i det ganska ofta, han tycker bilderna är så vackra. (tyvärr kan det ju inte garanteras att precis alla killar reagerar så men det kanske kan vara kul att veta att åtminstone några verkligen gillar det!)

Lycka till!

• Boomtown
    Stjärnblomma skrev 2008-08-23 10:47:23 följande:
    Min fotograf var också öppen och lättsam, uppförde sig som om det här var världens naturligaste sak och inget konstigt alls. Och hon kom hela tiden med idéer om vilken pose vi kunde testa så det var inte så svårt, inte alls så svårt som jag trodde.Och vad är det värsta som kan hända? Känns det för jobbigt när man väl är där så kan man ångra sig och säga att man inte vill. Och om man inte gillar bilderna sen så behöver ingen se dem. Annat än fotografen förstås men har h*n fotat secret box förut så tycker h*n nog inte att det är så märkvärdigt. Vet du vad jag tycker är roligast? att även fast min man haft albumet i en månad nu så tittar han fortfarande i det ganska ofta, han tycker bilderna är så vackra. (tyvärr kan det ju inte garanteras att precis alla killar reagerar så men det kanske kan vara kul att veta att åtminstone några verkligen gillar det!)Lycka till!
    Va kul att det blev så uppskattat! Jag tror verkligen att det kommer att bli det här hemma med. Det taggar en lite extra. Min fotograf brukar fotografera helnakna människor så hon är van som tur är. Annars hade det nog inte funkat för mig. Men jag har ju så svårt för att visa upp mig. Håller på att träna lite på gym så att jag kan få upp självförtroendet lite på den punkten i alla fall. Ska bli spännande
  • lisen85

älskar mina bilder. gillar inte min m2b dom så behåller jag dem själv :) erkänner att det var nervöst med en okänd man som fotograf men han var helproffsig och hade sin dotter med som assistent så det gick fort över. tiden gick sen skitfort. plötsligt var det bara klart.

• Boomtown

Jag hoppas att det kommer att gå bra. Var inne i stan och kollade på underkläder idag men hittade inget jag gillade. Vill ha tag i en korsett eller babydollnattlinne i spets, men de hade inget.

Hur känns det egentligen innan man kommit igång? Kan tänka mig som innan man får av sig kläderna och hamnar i stolen på gyn ungefär. (fnittrar nervöst) Låter inte som en sexig inställning av mig

Kom på en ny grej. Såg ett kort på en tjej som var inkurad i en stickad tröja, tänkte mig en öppen kofta så bh syns och trosor. Ute. Låter mysigt

Svar på tråden Ingen som är nervös inför secret box?