• T and T

    Hur hitta tillbaka till glädjen?

    Jag är så sjukt stressad inför bröllopet om en månad. Har bara haft 12 veckor på mig att fixa allt, och nu håller kontrollfreaket i mig på att förstöra allt. Är sur och grinig mot både sambo och barn

    Hur gör ni andra för att hålla humöret uppe? Och framför allt vill man ju känna sig härligt kär, lycklig och romantisk fram till bröllopet!!

  • Svar på tråden Hur hitta tillbaka till glädjen?
  • Sommarbrud 08

    Försök att delegera bort så mycket du kan. Tillåt dig att inte ha kontroll på allt och faktiskt försöka njuta av den här tiden före bröllopet också. Det är inte meningen att du ska må dåligt.

    Jag hoppas att du/ni får den underbara dagen som ni drömt om men du kan inte fixa allt själv. Framför allt kan du inte ha koll på allt när det kommer till ditt bröllop.

    Hoppas att du klarar av att ta det lite lugnt också så det inte bara blir ett stressrace fram till stora dagen. Lycka till.

  • Liinda_e

    men det ÄR så där även om man planerat ett år man vill ju att allt ska klaffa är allt ordnat osv osv osv allt precis allt snurrar runt bröllopet för en själv men inte för resten av världen och ibland blir det krockar.
    en liten tröst är iaf att folk har överseende med galna blivande brudar.
    och du den här stressiga tiden som du hatar nu....du kommer minnas den med ett leende sen!

  • Liinda_e

    och dessutom om du skulle fråga alla som redan gift sej hur sista tiden var så kan jag lova att väldigt många säger att romantisk var det sista den var...hmmm fast det var romantiskt på sitt eget lilla vis vill jag minnas
    you will see

  • Im yours

    Jag skulle nog oxå säga, deligera mera. Se till att njuta, och som jag läste i ett inlägg. Skit i detaljerna om det känns som en börda. Förmodligen kommer ingen att sakna dem iaf. Lycka till med allt!

  • T and T

    Problemet är att jag gillar detaljerna
    Svårt att delegera när man sitter med problem som psalmer, solosånger, vilken mat ska vi välja...
    Men jag har ju själv försatt mig i situationen som inte ville vänta tills nästa sommar med att gifta mig. När vi bestämde oss kände jag bara att det måste bli SNART!

  • BirgitochCarl

    Jag tänkte hela tiden - vad är det som är viktigast och vad är det man själv vill komma ihåg av denna stora dagen? Jag tror inte att det spelar i slutändan så stor roll vilka psalmer man valde och vilken mat man beställde. Det är känslan, romantiken, lyckan som jag ville komma ihåg. Särskilt när man har barn är det bara att inse att man bara kan planera till en viss nivå, sedan gäller det att "flyta med" och NJUTA! Jag är själv lite av en kontrollfreak och hade också bara tre månader att planera (och fyra barn:D), men jag tror att du måste släppa kontrollen för att kunna njuta.

  • T and T

    Nu har jag iaf varit iväg och stärkt mig på alla plan med ett core yoga pass. Tankarna vandrade bara liite iväg till bröllop

  • Liinda_e

    äh jag var PRECIS som du vi bestämde oss oxå i sista stund och jag slet 7 -24 med bröllopet o min man jobbade 7-24 för att vi skulle ha råd.
    å ja det vart underbart men just då sa jag nog inte så.

Svar på tråden Hur hitta tillbaka till glädjen?