Save the date - Ja eller nej!
Vi kommer gifta oss den 1 augusti 2009. Alltså mitt i semestertider... Ska jag skicka ut Save The Date kort till de inbjudna eftersom folk planerar ganska tidigt vad dom ska göra på semestern? Vad tycker ni?
Vi kommer gifta oss den 1 augusti 2009. Alltså mitt i semestertider... Ska jag skicka ut Save The Date kort till de inbjudna eftersom folk planerar ganska tidigt vad dom ska göra på semestern? Vad tycker ni?
Jeg ville gjort det!
vi har tänkt bröllop 31e juli. och funderar också i dem tankarna. men så kom jag på att man behöver ju inte skicka just ett sånt kort seperat utan kan få till det snyggt i julkort man skickar istället. skriva en liten vers om datumet för sommaren som kommer och sen önska en god jul med.
jag menar man skickar ju ändå julkort och då får dem datumet ett bra tag innan så kan man nämna att dem riktiga inbjudningarna kommer sen.
en idé utöver vanliga save the date. så jag säger ja. just att det är semestertider och vi ska även ha temabröllop så vill att folk ska ha tid på sig att hitta/göra kläder itemat.
Det kan säkert vara en god idé. Det kan ju vara så att folk vill/behöver spara semester till bröllopet och då är det ju bra om de vet när det äger rum när de planerar sin sommar.
Vi gjorde det i början på året och vi gifte oss 2 aug i år, kan verkligen rekommendera det
Vi ska göra det (har redan beställt dem . Vi kommer skicka ut dem tillsammans med julkorten, gifter oss 8/8 -09. Det är inte bara för att våra gäster ska bli påminda om datumet utan också vårt sätt att avslöja oss för alla samtidigt!
Absolut!
Vi har almanackan fullbokad halvårsvis i förväg och är säkert inte ensamma om det.
Då skickar jag ut save the date i samband med julkorten helt enkelt så folk vet hur det ligger till Tack så mycket för era svar!
Men hur gör man om bröllopsdatumet ligger senare än i semestertiderna (oftast). Är det ändå kotym att man skickar ut ett save the date kort till gästerna?
Vi planerar för ett eventuellt september bröllop...
När skall man skicka ut dem i sådana fall - i december som någon föreslog?
//M