• lyckligjävel

6 stycken har ringt o ställt in- IDAG!

Fan vad besviken jag blir! hur är det möjligt att 6 st gäster ringer idag och ställer in så sent? Bröllop nu på lördag och ledsen, besviken o arg är jag....

• Svar på tråden 6 stycken har ringt o ställt in- IDAG!
  • misstrixie

Neeej vad tråkigt! Hör de alla till samma familj/sällskap eller är det 6 st helt olika gäster som ställer in? Vilken fruktansvärd otur i så fall...

• lyckligjävel

ett par kanske kommer, de var väldigt ledsna och vill verkligen komma, de ligger nedbäddade med feber så det är ju helt ok och lugnt.

ett annat par har kris med huset, taket har blivit försenat och måste på i helgen. Förståeligt och helt OK. Shit happens.

men 2 "vänner" kommer jag inte förlåta. Det är så dåliga ursäkter, en "måste jobba" har en extremt viktig kund... men va fan, kommer man på det 3 dagar innan? Den andra "mår lite dåligt" vilket är en ren lögn, har pratat med kompisarna i samma sällskap, han är bara lat, det som irriterar mig är att han varit superentusiastisk och faktiskt bjöd in sig själv otroligt klumpigt för flera månader sedan. Men om personen säger att han köpt flygbiljett och ber oss boka hotell (vår kostnad nu verkar det som! ) så blir man ju inte lite galet sné när killen sen ställer in 3 dgr innan. FAAN vad dåligt alltså.

• lyckligjävel

hur är det möjligt?????

7??????

kl 2 på natten????

nej nu ställer jag in!!!!!!

• Cantaton

Du ställer inte in! Det är ER dag, inte deras. Klart du är besviken, men bröllopet kommer att bli jättefint ändå. Det är ni två som är de viktiga. *styrkekram*

• lyckligjävel

tack, jag behöver det!!! sitter här med tårar nu och en J-vla uppsats som ska in inatt. jag trodde aldrig jag skulle bli så upprörd men jag känner mig extremt sviken och besviken. Men jag m¨åste fokusera på de gäster som kommer. det kommer trots allt 70 extremt härliga roliga underbara personer på lördag och jag älskar älskar älskar ju mannen jag ska dela/delar mitt liv med. så egentligen är jag ju jätteglad. Bara en jäkla skitdag idag!!!

• FrökenHoppsan

Min allra bästa vän ställde in 4 dagar innan vårt bröllop. vi bor ca 400 km ifrån varandra nujust, å då ringde hon å sa att resan sklle bli för jobbig, tycker ju att hon kunde ha tänkt på det innan... Då blev jag också ledsen.. men vår dag blev super iallafall!!

• Fejs

Trist! Vi har hittills 10 pers tror jag som sagt ifrån, men i god tid iaf. Får se om någon som sagt jag säger ifrån senare, hoppas inte det.

• lyckligjävel
    FrökenHoppsan skrev 2008-08-21 06:49:13 följande:
    Min allra bästa vän ställde in 4 dagar innan vårt bröllop. vi bor ca 400 km ifrån varandra nujust, å då ringde hon å sa att resan sklle bli för jobbig, tycker ju att hon kunde ha tänkt på det innan... Då blev jag också ledsen.. men vår dag blev super iallafall!!
    ja, en av de som ställt in är en nära vän till mig, en vän som blev så glad att hon grät när jag berättade och som inte ville missa bröllopet för något i världen.

förutom en viktig kund då tydligen. Jag är precis som hon när det kommer till arbete, det är jätteviktigt att hålla vad man lovar o jag har jobbat non-stop som en maskin många gånger. men det handlar ändå om vad man prioriterar och även om man jobbar så hårt, kan man komma loss. om man vill. om det är viktigt för en att komma på bröllopet.
  • sotj

Jag förstår dig verkligen!
    Gifter oss oxå nu på lördag och igår "ramlade" 7 stycken bort... Bla min Mormor o Morfar som nu inte kommer att komma (dom tycker inte att dom "passar in", så jävla dumt!!!) + en jättebra vän till mig.
    Jag blir ju jätteledsen men precis som du säger så får man tänka på alla de övriga (i vårt fall 80) gästerna som kommer för att fira oss.
    Får inte lägga ner en massa tid nu, så här tätt in på, på att vara ledsen att de inte kommer. Jag försöker tänka att det får jag ta i tu med och vara besviken över EFTER bröllopet. Och då har vi förhoppningsvis haft sån underbar dag att jag inte behöver vara ledsen och besviken
    (Borde snarare vara DE som ska känna besvikelse över att inte vara där...)

• Fenixx

uch vad tråkigt, förstår att man blir ledsen!

men du ska se att ni får en kanondag tillsammans med dem gäster som väl kommer för att fira eran dag.

Svar på tråden 6 stycken har ringt o ställt in- IDAG!