• Goaste

Frågon om brudklänning - hur gör/gjorde ni?

Planen är att vi blir man och hustru 090822.
    Funderar lite runt klänningen. Vill ha en enkel klänning, troligtvis A-linjgeformad, utan släp, kanske med smala axelband eller bara axlar. So far so good. Nu till det knepiga. vill lägga max 1.000kr på klänningen. Visst är den viktig men inte så att jag vill ruinera mig för en klännings skull.
    Två vänninor till mig gifter sig för två år sedan. Den enes klänning kostade ca 4-500kr och den andres närmare tusenlappen.
    De är köpta i "vanliga" affärer dvs inte i brudaffärer.

Någon som kan tipsa mig om hur jag kan hitta min klänning? Är studentsäsong en bra tid att kika runt?

Tips mottages hjärtans gärna!

• Svar på tråden Frågon om brudklänning - hur gör/gjorde ni?
  • J D

Eller kolla ebay. Enkla klänningar borde vara ganska lätt att hitta för kring 1000 inkl. frakt.

• Sebastiána

Man kan hitta både begagnade och helt nya brudklänningar på Tradera.

• Goaste
    BlendaSigne skrev 2008-08-18 16:43:23 följande:
    kolla klänningen i mitt galleri.135 USD ca 850 SEK.Enkel o Alinjeformad. www.davidsbridal.comM
    Oj då! Måste kika.... din klänninga var ju superfin. Fast jag hade nog valt ett grönt band i midjan Har du något mod.nr.?
    Har du beställt den? Hur blir det med frakt och så?
  • BlendaSigne

www.davidsbridal.com/bridal_gowns_detail.jsp&prodgroup=210

De finns massa olika färger på bandet.
    jag bor i US så jag beställer den "inrikes". Läs på deras hemsida, tror de inte är några problem el stora kostnader.
    Det är en "online" klänning så inrikes US tror jag det är gratis shipping.

Goaste skrev 2008-08-18 17:03:46 följande:
    Oj då! Måste kika.... din klänninga var ju superfin. Fast jag hade nog valt ett grönt band i midjan Har du något mod.nr.?Har du beställt den? Hur blir det med frakt och så?
  • T3ZZ

Sy själv, god vän, släkting?
    Ja ska själv sy min klänning, skiss (ihop klipp) finns i mitt galleri. Ja har tidigare bara sytt 50-tals klänningar, men hoppas d ska gå lika bra med en prinsessskärning.

Kram
    theresetomas.blogg.se

• Soon and very soon

har en kortare klänning som jag ska ha i galleriet kika gärna. (lite 50tal)

• Goaste
    dockis skrev 2008-08-18 17:36:23 följande:
    cgi.ebay.co.uk/Plus-Size-4X-24-26-Champagne-E...Exempel på min klänning fast lite mer "bröllopsaktig". Kostade mig under 1000-lappen.*S* Bara ett exempel till på fina klänningar på e-bay.
    Jättefin ju!
    Måste bara fråga vart du hittat de pakistanska skorna du har i ditt galleri? Så himla tuffa!
  • Zsarah

Kina klänningar kan man få billigt.

• impala58

Jag kikade både på bröllopsklänningar och vanliga klänningar. Runt examen och studenttider finns det massor med "vanliga" vita klänningar i klädaffärerna. Jag hittade min klänning på VILA. En axelbandslös klänning (smala axelband följde med om man ville sätta dit). Den gick strax nedanför knäna, kan möjligen vara lite svårt att hitta hellånga klänningar beroende på modet förståss. Men jag fick väldigt mycket beröm för min klänning. Flera trodde att det var en "riktig brudklänning".

• Goaste
    dockis skrev 2008-08-18 21:38:48 följande:
    e-bay..var annars..*lol*stores.ebay.co.uk/Navs-Indian-Shoes-aka-Navs-...Japp, jag gillar verkligen e-bay..*S*
    Var de dyra? Sånna måste jag ha. Är de sköna? Kanske inte ska ha dem till bröllopet men man vet ju aldrig hur fötterna mår...
    Ska ut å spana lite
  • dockis

De verkar sköna. Har inte haft dem ännu. De kostade 13 pund, dvs ungefär 165 kr. På e-bay hittar man kul saker om man bara vet var man ska leta.*S*

• LadyLuck

Har någon tips på sömmerska i Stockholm som kan sy en 50tals klänning???

• LadyLuck

Eller en 20 mils radie runt Sthlm iaf :)

Svar på tråden Frågon om brudklänning - hur gör/gjorde ni?