• 21 juli

Kryssning i karibien

Vi har varit på en kryssning i karibien tidigare och en sån tänker vi åka på "smekmånad" på. Helt fantastisk! det bästa jag någonsin gjort. Man känner sig som en miljonär på fartyget och allt är så stiligt å lyxigt! Skulle kunna åka en gång till bara för maten, Rekommenderar verkligen en sån resa om ni vill uppleva nåt alldeles extra!

• Svar på tråden Kryssning i karibien
  • Luzy

Åh! Vad nice att höra! Jag och min M2B har bokat en sjunätters kryssning med Rccl till smekmånaden! Jag ser verkligen fram emot det.
    Har du som erfaren "kryssare" några bra tips att dela med dig av? Nåt speciellt man ska tänka på?

• 21 juli

Om ni ska göra nån utflykt på nåt av ställena där båten lägger till så kan det vara bra att boka dom i förväg innan ni åker, för det kan lätt bli fullbokat. Vi skulle ha simmat med delfiner och gick och skulle boka det ganska direkt när vi kom på båten men då var det fullt. Annars är det bara att åka och njuta! Mycket solskyddskräm rekommenderas =) Ni kommer att få en alldeles underbar resa!

• Claristar

Vi har också tänkt åka på kryssning. Antingen i medelhavet eller karibien. Har aldrig gjort något sånt innan men det känns så lyxigt.

• Therese 83

Ska åka på kryssning den 25 oktober i sju nätter, vilket ska bli underbart. Dock undrar jag vad priserna är på drinkarna? Är de dyra eller känns det som man kan dricka ett par utan att man spränger plånboken första dagen?

• 21 juli

Exakta preiser på drinkar kommer jag inte ihåg. Men det ligger väl ungefär som när man går på krogen här hemma, tillochmed lite billigare tror jag. Men vi drack då kanske 5 om dan utan att bli ruinerade. Och såå himla goda drinkar sen. Mango Tango finns det en drink som heter och den rekommenderar jag starkt. Ha en trevlig resa!

• Therese 83

Å, det låter ju bra. Tack så mycket.

• LottaAnders

Vilket bolag åkte ni med? För visst finns det väl olika?

• madeleine84

när man går in på deras sida och får fram pris info. är det bara för kryssningen eller flyget till miami oxå? vad har ni fått betala som åker lite mer mot hösten?

• lillesessan

Madekeine84- jag tror det är själva kryssningen du betalar för, kikar också på en kryssning till vår honeymoon...Min mamma har åkt med RC flera gånger och hon älskar det

• MulleNuh

vi vill också åka kryssning. Men gha va dyrt det blir.. Är ju även resan dit också.. Fast iofs.. Kostar ju mycket vart man än åker..

• 21 juli

Det är bara kryssnings priser som man ser på hemsidan när man söker efter kryssningar. Vi betalade ca 17000 per person. Då ingick kryssning, flyg, 2 nätter på hotell, transport till och från allt (från flyg till hotell, från hotell till båt och från båt till flyg)

Men det är sååå värt pengarna! Åk om ni får chansen!!! Det är det bästa jag varit på!

• 21 juli

Finns lite bilder i mitt galleri! Ta en titt vet ja!

• Tingeling1234

På vår bröllopsresa åkte vi till västra karbien! Hur undrbart som helst! Rekomenderas varmt!! Titta in på vår sida på resedagboken.

www.resdagboken.se/Default.aspx&userId=130181&section=undefined

• Juliazzb25

Hej Alla goa tjejer!

jag jobbar på en resebyrå där vi säljer rcc.
    Jag kan verkligen rekomendera detta...

Många tror att medelålder på de som kryssar är över 55 men det stämmer inte för att medelålder är 38.

Jag och min make har själva kryssat med de och kommer åka flera gånger det kan jag garantera för att räknar man pris per person och natt så är det inte så farligt på tanke att all mat ingår, lokala dricker, aktivitetr och vilka föreställningar de har det helt otroligt plus 24 tim service...

Är man ute i god tid så kan man få en mini suite med balkong för under 1000 kr per natt och person.
    Här i sverige kan man inte få en natt på hotellet för de pengarna och då ingår dte bara frukost.

som sagt kan lungt rekomendera detta...

har ni flera frågor och funderingar så kan ni kontakta mig så kan jag berätta mera...

PS: Tänk oxå på att dollar är så låg just nu så det billigare med drinkar och utflykter

• Villnu

Vi funderar oxå på kryssning... men ni som har varit iväg vet ni hur det är i maj månanad om man vill till karibien? Fått för mig att det är mer stormar och sånt då.

• 21 juli

Storm säsongen är väl under september-november. Värst under oktober. vi åkte då vi och det var väl inte stålande sol direkt men vart å skönt. Och att det blåste märkte man inte av på båten. Gungade ingenting =)

Men jag tror att det är bra att åka på våren.

Svar på tråden Kryssning i karibien