Jag är lycklig ändå!
Jaha, då har man gift sig (för två veckor sen)! Jag ville bara berätta för alla superstressade brudar att jag är helt överlycklig, TROTS att:
* Det var jag (tjejen) som friade (även om jag grubblade länge över om det var rätt att tjejen ska fria, varför frågade inte han...etc)
* Vi gifte oss borgerligt i stadshuset. På två minuter. Det var ändå högtidligt, och ja, riktigt nervöst! ;) Våra syskon var vittnen och personalen på stadshuset var helt underbara.
* Vi bokade och planerade allt på typ 6 veckor.
* Vi hade "bara" en middag med våra respektive familjer (ca 10 pers) på restaurang efteråt.
* Jag hade ingen möhippa (talade inte ens om för nån att jag skulle gifta mig)
* Min klänning kostade 500 kr (och är jättefin!), skorna 35 (!), buketten band jag själv av rosor från ICA (50 kr) och fick massor av komplimanger för (vilken florist? etc).
* Ringen specialbeställdes och kostade inte ens 3000. Trots det är den bra mycket snyggare än de 8000 kr-ringar vi tittade på.
* Min syster fotograferade -gratis! Och bilderna blev otroligt bra (bättre än vad de blev för folk jag känner som anlitat rekommenderade professionella fotografer jättedyrt; helt ärligt!)
Vi är studenter och valde att lägga pengarna på en härlig bröllopsresa istället (NYC, det var superkul!), och dels kände vi att vi inte orkade med att planera grejer ett helt år innan, lägga alla besparingar på en enda dag, samt att ha någon slags jättefest där man själv ska stå i centrum inte var vår stil alls.
I själva verket, om jag skulle göra om det nu, skulle jag gjort det ännu enklare!
Vad jag vill säga är: Tro inte att ni MÅSTE ha den där 15 000 kr-ringen och en fest på slottet för 200 gäster, samt åka häst och skrinda till kyrkan, etc...för att det ska bli en oförglömlig dag. Till en början var jag riktigt olycklig för att vi inte hade råd med något "pangbröllop", men vet ni vad? Det är bara en dag och nu är jag överlycklig för att jag fick min drömprins i alla fall! ;) Saker och ting måste inte vara så avancerade för att det ska bli bra (även om det är lätt att få det intrycket, speciellt på det här forumet).
Lycka till!