Gifta sig för andra gången- någon mer?
Är det någon mer här som ska gifta sig föra andra gången?
Jag gifte mig första gången -02, efter fem års förhållande. Nio månader efter bröllopet lämnade han mig för en annan... Det var det värsta jag varit med om och tog tid att ta sig igenom, men det går! Såret blir ett ärr, som visserligen alltid kommer att finnas där, men det gör inte ont längre. Det blir en tuff erfarenhet man bär med sig.
Idag är jag stark och lycklig igen och för två och ett halvt år sedan drygt träffade jag min nuvarande underbare sambo, som jag aldrig hade träffat annars! I våras friade han och vi ska gifta oss. Fast vi har inte bestämt när eller hur än. Det kan bli allt ifrån att vi gör det enkelt och ensamma till ett lite större kyrkbröllop och kanske väntar vi ett par år. Fast det känns inte så viktigt hur vi gör det, det viktigaste är att vi har varandra och vill dela livet tillsammans.
Visst tycker jag att det ska bli kul att klä upp mig i en fin klänning och att det finns mycket som är kul kring bröllop, men jag har redan haft ett stort kyrkbröllop och det viktigaste är att vi kommer fram till vad som känns bra för oss. Att lägga en massa pengar på en stor fest gör inte nödvändigtvis att det blir ett lyckligt äktenskap...
Förra gången jag planerade bröllop hängde jag en hel del här på BT, la upp en sida, skrev massor i forumet, osv. Jag har dragit mig lite för att bli medlem här igen (dels för att inte bli beroende, dels för att det känns lite ytligt ibland), men kände häromdagen att jag ville ha lite råd, så nu blev det så i alla fall. För mig kan det kännas lite ytligt emellanåt när hela världen verkar gå under om inte tärnornas klänningar matchar brudbuketten och liknande... Det är ju kärleken och att man planerar ett liv ihop som är det viktigaste! Fast visst, jag är ju inte mer än tjej och jag tycker också att det är lite kul att drömma om klänningar, ringar och blommor!