• Sansisen

Nu är jag Fru Persson!

Nu är jag Fru Persson, lördagen den 9 augusti blev jag och min man äntligen äkta makar!
    Klockan ringde vid 7:00, men sömnen hade knappast varit på min sida denna natt, något som jag hade räknat med.
    Gick upp tillsammans med min kära, duschade åt frukost och satt ute och njöt i solen innan det bar av till frissan (helt otroligt att solen sken efter två dagars intenstivt regnande!).
    Klev in hos min frisör kl. 9:00, och spolarna sattes i håret på studs. Vid 10:00 klev fotografen in och började fota lite småroliga bilder på mitt hårburr! Fotografen hann med lite bilder på både mig och min blivande innan det bar av till kyrkan. Fick faktiskt lite bråttom på slutet, då vigseln skulle börja kl. 14.00 och fortfarande inte hade börjat med påklädningen vid 13.00 (ca 15 min kyrkan), men när klockan stod på 13.45 satt jag i bilen som min bror körde tillsammans med sin sambo och min blivande. Kom fram precis i tid, så det fanns knappt tid till att blir nervös (tur var väl det)!
    Det var mina längsta två minuter hittills i mitt liv när kyrklockorna ringde! När kantorn sedan började spela Shrek - Fairytale gled vi in i kyrkan, och jag fick bita mig i kinden för att inte börja gråta!! Det vackraste var när mina två svägerskor sjöng You´re still the one av Shania Twain, det värmde oerhört i mitt hjärta! Tiden gick otroligt fort i kyrkan, men allt flöt på väldigt smidigt. Änglagård började sedan spelas och det var dags att gå ut!
    Efter lite fotande tillsammans med fotografen blev det dags för brudskål tillsammans med alla gäster (vi blev 45 stycken) och det var dags för den underbara middagen på Brukshotellet: Hummersoppa, baconindlindade strutspuckar med rödvinsås och potatisgratäng, samt bröllopstårta. Så supergott!!!
    Talen var bland det vackraste jag hört, många tårar blev det, speciellt när min bästa vän höll tal, och båda vi började gråta! Till och med fotografen, som ingen av oss personligen känner, började snyfta :)
    Alla dansade loss ordentligt, och det blev en skitrolig och lyckad fest!! Är så himla nöjd med dagen, önskar att den aldrig hade tagit slut!

Ni får gärna kika på lite bilder i mitt galleri, inte fotografens dock, dom dyker upp senare!

• Svar på tråden Nu är jag Fru Persson!
  • LottaAnders

Många grattis! Hoppas så att vår dag, 30e, blir lika fantastisk.

• stinakina

Grattis! Gifte mig själv den 9 aug....

Nu ska jag kika in i ditt galleri! välkommen att kika i mitt om du vill!! Lycka till förresten!!!

• Sansisen
    LottaAnders skrev 2008-08-15 18:38:00 följande:
    Många grattis! Hoppas så att vår dag, 30e, blir lika fantastisk.
    Lycka till! Kom ihåg att njuta av varje sekund :)
  • Sansisen

Tack så mycket :)

Fenixx skrev 2008-08-15 18:35:39 följande:
    Grattis!
  • Dallas

Grattis! Jättefina bilder!

• Askungen1

Blev Fru Persson den 2 augusti!

• Sansisen

Grattis Fru Persson ;) Kul att hitta en like!

Askungen1 skrev 2008-08-15 19:25:41 följande:
    Blev Fru Persson den 2 augusti!
  • Sansisen

Tack!

Dallas skrev 2008-08-15 19:15:48 följande:
    Grattis! Jättefina bilder!
  • Robina67

Grattis! Ni såg väldigt fina ut!

Svar på tråden Nu är jag Fru Persson!