• Bride in England

Vem hade ett regnigt bröllop?

Det regnade hela dagen for oss. Vi hade en underbar dag iallafall, men jag kan inte forneka att det forstorde litegrann, speciellt for fotona. Regnade det pa ert brollop och hur paverkade det er isafall? Tycker det ar sa synd att vadret ska paverka sa mycket, fastan man forsoker att inte lata det styra.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-15 14:55
    Bara jag då

• Svar på tråden Vem hade ett regnigt bröllop?
  • 20080301

Nej inte bara du, det öste ner hela dagenpå vår bröllopsdag oxå. Och vi fick delvis pga det inga bra bilder heller. Tyckte oxå att det förstörde för delar av vår planering föll pga allt reng

• MissDevout

Det regnade i princip hela dagen när vi gifte oss också. Det påverkade fotograferingen, vi kunde inte ta alla kort vi ville samt att man blev rätt blöt (för att inte tala om hur sktig klänningen blev nedtill). Vet inte om det syns på fotona än eftersom vi inte fått dem. Men mitt hår var inte så snyggt som det skulle kunna varit vid vigseln...

• lillaj

Vi hade regn under middagen men uppehållunder fotografering och när vi kom ut ur kyrkan. Fotografen sa att ljuset var perfekt pga. regnet/det något mulna vädret! Under middagen ösregnade det ute. Det enda regnet förstörde var att vi inte kunde ha brudskålen på terassen som tänkt men det gick lika bra inne i herrgården..

• sotj

Åh berätta gärna mer... Som det ser ut nu kommer det nämligen regna på oss på lördag... och jag som varit så säker på sol hela tiden! Suck...
    Men det är ändå intressant att läsa lite hur det var för er som gifte er i regn...

• Anna13

Regn på bröllopet = lyckligt äktenskap:)

• Popcorn

Nu är det i och för sig lite drygt tre år sedan jag och min man gifte oss, men vi hade verkligen inte vädret med oss på vår bröllopsdag! Tack och lov var det uppehåll även om regnet hängde i luften under vigseln - vi var utomhus... - men direkt efter vigsel började det regna så under porträttfotograferingen var det paraply som gällde hela tiden! Under senare på kvällen stod det som spön i backen så midnattsvickningen med grill på stranden var liksom ingen idé att ens fundera på...

För er som har det framför er och är rädda för regn kan dock sägas att det stämmer - det ger ett lyckligt äktenskap och under dagen var jag lika strålande glad i alla fall !

• Bride in England

Intressant med allas berattelser! Jag kanner mig fortfarande lite besviken med vadret eftersom det forstorde en del planer - men jag hade iallafall the time of my life pa festen sen nar man inte behovde oroa sig for hur man sag ut i haret langre eller ifall planer andrades osv. Forsoker trosta mig med att om hela dagen hade gatt perfekt hade jag kanske inte slappt loss lika mkt pa kvallen sen - bestamde mig namligen for att inte slosa bort mer tid pa att oroa mig over saker!

• skille

Jeg har planlagt slik at hvis det regner når vi skal ta bilder, får vi bruke festlokalene. det er en gammel villa som er kjempe fin. har også planlagt allt ned til siste detalj om det komemr til å regne

• PL080802

Det regnade innan vigseln och precis när middagen började så vi hade tur i oturen. Vi kunde fota utomhus men min frisyr höll inte pga vädret (vilket jag tror beror på att min frisör inte var tillräckligt erfaren, inte pga av fukten för det regnade inte på håret). En annan negativ aspekt var att vi hade vigseln under ett litet tält vilket inte ger lika fina panoramafoton från vigseln. Jag stör mig på detaljerna nu i efterhand men inser vilket i-landsproblem detta är och säger till mig själv att enbart tänka på hur fantastiskt allt var. Under själva bröllopsdagen fullkomligt struntade jag i vädret och jag råder kommande brudar att göra detsamma då man absolut inte kan påverka vädret. Det man däremot kan påverka är att ha en plan B för fotografering samt se till att frisören vädersäkrar frisyren (jag rekommenderar provuppsättning samt att locka med plattång). Lycka till!

Svar på tråden Vem hade ett regnigt bröllop?