• anja1661

köpa i tyskland

alla ni som köper alkoholen i tyskland: bor ni i närheten, typ skåne? eller åker ni från typ sthlm ner?? hur mycket tjänar ni som åker från sthlm med egen bil på alkoholen??
    jag vill komma billigt undan men har inte möjlighet att åka till tyskland...hmhm....kan man beställa därifrån med hemkörning??

• Svar på tråden köpa i tyskland
  • Tjinglan

Kolla upp om du inte kan ta båten till Talin istället kanske. Eller åka med bussresa till Tyskland.

• Bamboli

Hej jag bor i göteborg och köpte från tyskland genom en bekants svärfar som skulle ner. Det bästa är nog att kolla runt bland bekanta och se om det är någon som åker som kan ta med till dig

• didis

Vi har inför tidigare fester åkt till Tyskland från Östergötland och räknade då med att vi ändå tjänade in ca halva kostnaden på vin och champagne men det verkar som om det beror på vilka märken man köper.

Vi hade kollat priser på Systemet och provsmakat hemma innan vi åkte.

Inför bröllopsfesten tänkte vi åka igen o handla igen, på köpet blir det en minisemesterresa med övernattning hos brorsan i Malmö.

• mazaba

vi åkte oxå från östergätland tjänade mycket på det

• soosse

vart köper ni drickat vad har ni köpt för märken???

• mazaba

vi köpte i burg, till maten blev det chil out i rött o vitt o baren lite billigare sorter kommer yvärr inte ihåg vad de heter är ingen expert p åviner så ja har bara chansat

• didis
    soosse skrev 2008-08-13 14:52:30 följande:
    vart köper ni drickat vad har ni köpt för märken???
    Vi köpte på pråmen som ligger i Puttgardens hamn (inga krusiduller här inte!).

Märken kommer jag inte ihåg exakt. De har extrapriser och vet man vilket vin man gillar kan man bestämma sig på plats.

Kollade nu priser. Ett av mina favoritvin: Lindeman BIN45 på bordershop 45 dkr (vet ej vad det blir i sv), 82kr på Systemet. Man bör jämföra priserna innan resan, vissa skiljer det inte mså mycket på.
  • Eileme

Kan passa på att tipsa om en 5-liters BiB som heter "Rombo".
    Ett rött vin som är jättegott och som i stort sett inte kostar någonting i Tyskland ;)

• soosse

ok va bra tipps!! vet ni om några butiker som man kan åka till som har hemsidor så man kan jämmföra??

• didis
    soosse skrev 2008-08-13 15:46:28 följande:
    ok va bra tipps!! vet ni om några butiker som man kan åka till som har hemsidor så man kan jämmföra??
    Googla "bordershop puttgarden". Sidan är på danska med danska priser. På Systembolagets hemsida står alla prisuppgifter.
  • Nanny Macphee

Vi beställde på nätet och fick det nästan till dörren. Hur enkelt som helst det tog ca 16 dagar med pakning och transport.

• soosse

ock nanny m.. villka beställde ni av??

• allehanda
    soosse skrev 2008-08-13 15:46:28 följande:
    här kommer lite tips på butiker i Puttgarden,Burg och Heiligenhafen(de ligger nära varandra)
    www.skydiscount.nu
    infosite.fleggard.dk
    www.calle.dk
    www.aldi-essen.de
    www.border-shop.dk
    sedan kommer det lite Danmarks tips
    www.bottleshop.dk
    om ni kör över bron så kommer ni förbi Fields jättevaruhus www.fields.dk
    där ligger bl.a Bilka www.bilka.dk
    eller längre ner efter motorvägen så följer man Gedser skyltarna och kommer till Nyköbing-Falster där ligger Fötex www.fotex.dk,www.netto.dk,www.aldi.dk.www.fakta.dk
    anledningen till att jag nämner detta är att ofta så har Bilka och Fötex riktigt bra priser på märkesviner kolla i deras reklamhäfte,ofta längst bak, så får ni fram alla viner.Naturliggtvis så finns dessa butiker på många olika platser i Danmark men detta ligger nära Rödby(ca 4mil)och det går bra vägar förbi även om det inte är motorväg hela biten.Nyköbing-Falster är en vacker liten stad med fina gågator(i storlek med Ystad och faktiskt lite lik Ystad också).
  • MrAndMrsImpuls

Är det någon som har beställt alkoholen från www.vinsajten.com och använt fraktbolaget Locadi? Funderar på att använda dom och har hört lite olika om leveransen.

• MD2009

En sak att tänka på... Jag fick höra att tullen gärna bötfäller för övervikt nu när de inte kan begränsa mängden alkohol så tänk på att ta en bil som får lastas med så mycket ni vill ha.
    Mer vet jag ej - blev informerad och har ännu ej kollat upp det närmare.

• soosse

varför inte en hästtransport?? 700kg för en häst :P borde vell räcka hehe

• MD2009

*skratt* Smart tänkt!

soosse skrev 2008-09-03 20:44:24 följande:
    varför inte en hästtransport?? 700kg för en häst :P borde vell räcka hehe
  • soosse

eller typ 1500 kg om du har be :P

Svar på tråden köpa i tyskland