• Red Scarlet

Lackstämpla inbjudningskort avrådan?

Hej jag har börjat pyssla med mina inbjudningskort och stämplade fast ett dekorationsband på dem med guldlack och stämpel (se mitt galleri för bilder). Men nu fick jag höra av en kompis att man absolut inte ska stämpla sina kort med lack för det inte håller i posthanteringen, det smulas sönder och blir förstört ??!!

Är det någon som lackstämplat sina kort och vet hur det blir i postgången? Vill ju inte att de ska förstöras... jättenojig nu :(

• Svar på tråden Lackstämpla inbjudningskort avrådan?
  • lillP

risken är att vanligt lack går sönder, det bästa är att använda vax istället.

• fredrikochelin

Jag var också orolig för det, så vi använde en segare typ av lack (kanske vax?) som finns i alla hobbybutiker och så. Det blir fint det också och, framför allt, det höll! Men jag har inegn dålig erfarenhet av lack (dvs. ingen erfarenhet alls), men jag vågade inte chansa...

• Red Scarlet

Aha... äsch då köpte jag fel då. Får ta och leta upp den där vaxtypen istället då för säkerhets skull.

Kanske kan använda den gamla lackstången till inbjudningskort jag kan överlämna personligen ;) *budget budget*

• kenttjej

En vän till mig gjorde lackstämplar på en inbjudan, tyvärr hängde bara en liten smula kvar när inbjudan trilla ner i mitt brevinkast. Så lack kanske inte är att föredra ändå.

• Halmstad84

Jobbar på Posten.
    Lackade kuvert går i proncip alltid sönder... Rekomenderas inte...

• Red Scarlet

Fast nu är det inte på själva kuvertet utan på inbjudningskortet som ligger I ett kuvert som är lackat. Men det kanske inte spelar någon roll?

Halmstad84 skrev 2008-08-12 21:22:07 följande:
    Jobbar på Posten.Lackade kuvert går i proncip alltid sönder... Rekomenderas inte...
Svar på tråden Lackstämpla inbjudningskort avrådan?