• lottis77

    Köpenhamn

    Hej! Tänkte överraska min blivande med en helg i Köpenhamn i 30-årspresent. Har inte varit där sedan jag liten på familjesemester så om det är någon som har några bra tips på vad man kan göra, bra restauranter, var man ska bo, hotell och annat som kan vara bra att veta tas det tacksamt emots! Eller om någon har nåt annat bra tips på 30-års present är det också helt ok. Måste hitta på nåt bra snart!! Dock får det inte vara alltför dyrt med tanke på stundande bröllop och en omfattande lägenhetsrenovering... Tack tack!

  • Svar på tråden Köpenhamn
  • Eileme

    Jag har ett tips som jag själv tycker är väldigt bra ;)

    Jag och pojkvännen åkte nämligen dit på en romantisk weekend för ett tag sen och blev supernöjda med hotell osv.

    Hotellet heter "Hotel Phoenix Copenhagen". Hos dem kan man boka olika paket...ganska billigt!
    Vi bokade "Romance", då bodde vi i ett ganska fint och stort rum och i kostnaden ingick en flaska champagne och chokladdoppade jordgubbar på rummet samt frukost.
    Det kostar 600:- (ddk) / person.

    De har även en massa andra bra paketerbjudanden! Kolla hemsidan!
    www.phoenixcopenhagen.dk/tilbud/hotel_tilbud/

    Hotellet ligger centralt, precis vid Nyhavn där man kan gå och äta eller bara mysa på någon uteservering precis vid vattnet.

    Bara en 50 meter från hotellet ligger dessutom en mysig Italiensk restaurang. (Vi lyckades dock tyvärr inte få bord på den, man skulle ha förbokat! Tips!)

    Hoppas tipset är till någon hjälp! Bara hör av dig om du har frågor :)

  • BlendaSigne

    Oj va trevligt det såg ut där. Jag ska lägga detta på minnet! Tackar


    Eileme skrev 2008-08-11 20:50:25 följande:
    Jag har ett tips som jag själv tycker är väldigt bra ;)Jag och pojkvännen åkte nämligen dit på en romantisk weekend för ett tag sen och blev supernöjda med hotell osv.Hotellet heter "Hotel Phoenix Copenhagen". Hos dem kan man boka olika paket...ganska billigt!Vi bokade "Romance", då bodde vi i ett ganska fint och stort rum och i kostnaden ingick en flaska champagne och chokladdoppade jordgubbar på rummet samt frukost. Det kostar 600:- (ddk) / person.De har även en massa andra bra paketerbjudanden! Kolla hemsidan!www.phoenixcopenhagen.dk/tilbud/hotel_tilbud/Hotellet ligger centralt, precis vid Nyhavn där man kan gå och äta eller bara mysa på någon uteservering precis vid vattnet.Bara en 50 meter från hotellet ligger dessutom en mysig Italiensk restaurang. (Vi lyckades dock tyvärr inte få bord på den, man skulle ha förbokat! Tips!)Hoppas tipset är till någon hjälp! Bara hör av dig om du har frågor :)
  • lottis77

    Tack snälla! Det där lät ju super! Ska genast kollas upp och så återkommer jag kanske med några frågor..

  • lottis77

    Vilket hotell!! Tyvärr fanns det inga rum den helg vi ska åka, men om det är någon annan som ska åka till Köpenhamn tycker jag absolut att de ska kolla upp detta!! Har kollat på en hel del hotell nu och inget kan jämföra sig prismässigt med detta. Så synd att det inte fanns plats när vi ska åka!! Förmodar att ni hade en kanonhelg...

Svar på tråden Köpenhamn