• Photomommy

Gifta om sig ?

Vad har ni för åsikter kring att gifta om sig?
    Det är som så att jag o min man har haft det riktigt tufft sen vårt första barn kom(som ni nog kan läsa inne på min blogg,se nedan) och vi har verkligen gått nedför med vårt äktenskap tyvär. Nu har de bättrat sig och vi börjat "vänja" oss vid tanken kring allt med vår dotter. och vill nu starta "nytt" giftermål och dessutom gifta oss i kyrkan då vi gjorde det borgligt år 2005.
    Undrar bara vad ni har för åsikter kring det ? elaka och kaxiga oss sånna som bara vill precis bråka kring åsikter VAR GOD HÅLL ER HÄRIFRÅN !

madcikeen.webblogg.se

• Svar på tråden Gifta om sig ?
  • AniMann

Jag tycker att det är en jättebra idé.
    Tycker att ni absolut ska göra det =)

• tonårsmorsa

Tycker det låter som en toppenidé att göra en nystart. Ska ni göra det i kyrkan är det heller inget konstigt med det, för då handlar det bara om att ni får en kyrklig välsignelse av ert äktenskap. Annars kan ni ju välja att bara förnya vigsellöftena. En ren vigsel blir det dock inte utan skilsmässa emellan (och det kanske är lite drastiskt).

Vi har varit ett par i över 20 år. Många toppar och dalar har det hunnit bli, särskilt under småbarnsåren som var väldigt slitiga. Vi förlovade oss som unga men jag tog av ringen efter en jobbig tid. Även om det inte varit något uppbrott i vårt förhållande så önskade vi oss båda en lugn period mellan förlovning och vigsel. Så vi ser det som nystart iom att vi nu bestämt oss för bröllop. Därför blir det också nya förlovningsringar. Vi vill lämna allt det gamla (tråkiga) bakom oss. Lycka till med ert!

• fru edlund

Tycker också det låter som en jättebra idé. Tycker det är roligt med par som kämpar för sin kärlek och inte ger upp så lätt Lycka till!

• T RO

Jag håller med föregående talare. Om man (båda) ser det som ett sätt att få en nystart så GO FOR IT! Men det är dock viktigt att man inte tror att det är något slags botemedel mot det dåliga som varit. Om ni haft det tufft så fortsätt för allt i världen att jobba på det och låt cermonin stå som en symbol för att ni tar steget framåt. Men tyvärr så blir inte en dålig relation bra "per automatik" så att säga.

Min syster tex hade dålig relation och de testade att flytta att renovera köket, etc etc, men det blev tyvärr inte bättre, eftersom de inte båda två såg problemen. Jag tror att poängen är att BÅDA vill förända och förändras.

Oj, vad långt det här blev, men jag hoppas du förstår min poäng.
    Om ni båda känner lika starkt för detta så gör det för allt i världen. Och lycka till!

• tonårsmorsa

T RO:
    Håller med om att man inte ska göra det som botemedel. Har man inte funnit balans så kan det vara bättre att vänta ytterligare ett tag. Men som nystart när man väl funnit varandra igen så kan det ha ett starkt symboliskt värde.

• Photomommy

Det känns skönt och veta att där är fler som kan hålla med en om saken =) tack så mkt för ni svarade !

• Gumman81

jag tycker att ni ska gifta om er om ni vill båda två.
    det kan vara en ny vändning för er båda och en sak att kämpa för. Och desutom vara en fin sak att göra för att vissa för varandra att det är ni för alltid.
    all lycka till er hoppas att ni gifter er
    massor av styrcke kramar till er båda

• Yllo

Självklart kan ni göra om det och självklart kan ni ha det i kyrkan.. dock blir det ju inte en direkt vigsel.. men det är ju inte speciellt mycket som skiljer en välsignelse och en vigsel åt.
    Vi planerar att förnya våra löften när vi varit gifta i 10 år.

• EllaM

Jag tycker också att ni kan förnya era löften, eller ha en kyrklig välsignelse! Men då tycker jag precis som de andra att ni ska göra det för att fira att ni kommit ur en riktig kris, och inte som ett hopp om att det ska bli ännu bättre eller som ett botemedel.

Heidi Klum och Seal förnyar ju sina löften varje år på sin bröllopsdag!

• Liinda_e
    Yllo skrev 2008-08-11 22:22:21 följande:
    Självklart kan ni göra om det och självklart kan ni ha det i kyrkan.. dock blir det ju inte en direkt vigsel.. men det är ju inte speciellt mycket som skiljer en välsignelse och en vigsel åt. Vi planerar att förnya våra löften när vi varit gifta i 10 år.
    samma här
Svar på tråden Gifta om sig ?