• Boomtown

Bröllop på en söndag?

Är det vanligt att ha bröllop på en söndag? Dom flesta kanske brukar ha det på en lördag? Hur blir det isåfall med en fest om alla ska upp och jobba på måndag? Alla datum jag kommer på lyckas hamna på en söndag nämligen

• Svar på tråden Bröllop på en söndag?
  • Arla79

Tror inte att det är så vanligt, iaf inte om man har tänkt att ha fest på kvällen. Men ett lunchbröllop funkar säkert bra.

• Boomtown

Hade tänkt att ha det på eftermiddag/kvällen. Tror inte att detta funkar. Hur ska jag någonsin kunna välja ett datum?? Sliter mitt hår. Hur har ni väljt? Jag tänkte 14 feb, 2010 eller 101010. Men båda är ju söndagar

• didis

Svårt också om ni har gäster som reser, åtminstone jag uppskattar att komma hem senast vid 19-tiden när jag skall jobba på måndagen.

Har ni inget annat datum att hänga upp det på? När ni träffades eller namnsdag eller så?

• Arla79

Ni hade tänkt er någongång under 2010 eller?

• Boomtown
    Arla79 skrev 2008-08-11 19:50:58 följande:
    20100102 kanske?
    Det var ju ett bra datum. Och ofta så är ju folk lediga då. Bra ide!!
  • Tvåbliren

vi har samma dilemma...håller på att velar med datum hela tiden...jag blir snart galen!!!!
    vi funderar på midsommardagen och det är lite samma sak jag tänker att de inte är så festsugna den dagen...men om man skickar inbjudningskortet tidigt så borde ju gästerna anpassa dagen innan efter det???
    eller??

• esset50
    Arla79 skrev 2008-08-11 19:50:58 följande:
    20100102 kanske?
    Åh, så clever du är!
    Släkt m Einstein, eller?
  • Aikmansgirl

Vi ska gifta oss på en måndag, så varför inte en söndag?! Meddelar man i god tid så kan ju folk ordna ledighet alternativt sluta tidigare :)

• Boomtown

Funderade på nyårsdagen annars. 100101
    Det är en lördag tror jag
    Aiksmansgirl: ska ni ha fest på kvällen? Hur lägger ni upp det?
    Tvåbliren: Jag tror nog inte att det är problem med midsommardagen. Då brukar man inte ha något för sig. Och får man inbjudan i tid så kan man ju kanske anpassa sig. Om man inte är bortrest och det inte går att ändra. Det blir nog mysigt.

• esset50

TS. Man kan ha mat o fika fast det är söndag.
    Kanske mindre lämpligt med sent partaj o alkohol...
    Men det är ju inget måste.

• Boomtown

Vi vill inte direkt ha partaj. öl och vin till maten. Prata lite efteråt med ett vinglas på sin höjd bara. Men det kanske känns fel ändå en söndag. Vill ha det lite senare för en mysig stämning med tända ljus

• Arla79

Haha, tänkte föreslå nyårsdagen först för att det blir 100101 men det är en fredag och sen såg jag att 20100102 blir samma när man läser baklänges också

Här finns en bra kalender när du sitter och kollar datum: www.kalender.se/index.php&calId=4611

Boomtown skrev 2008-08-11 21:56:20 följande:
    Funderade på nyårsdagen annars. 100101Det är en lördag tror jagAiksmansgirl: ska ni ha fest på kvällen? Hur lägger ni upp det?Tvåbliren: Jag tror nog inte att det är problem med midsommardagen. Då brukar man inte ha något för sig. Och får man inbjudan i tid så kan man ju kanske anpassa sig. Om man inte är bortrest och det inte går att ändra. Det blir nog mysigt.
  • Boomtown
    Arla79 skrev 2008-08-11 22:38:44 följande:
    Haha, tänkte föreslå nyårsdagen först för att det blir 100101 men det är en fredag och sen såg jag att 20100102 blir samma när man läser baklänges också Här finns en bra kalender när du sitter och kollar datum: www.kalender.se/index.php
    Men gud det såg jag inte att det blev samma baklänges. Vad dum jag är. Det var häftigt!! Men det gör väl inget om det är en fredag eftersom de flesta är lediga dagen innan och efter. Bra med en kalender att titta i
  • Boomtown

Såg i en annan tråd något jag inte har tänkt på. Man måste ju kolla om frissan kan. Hur gör man med blommor? Klarar de sig om vi säger att det går 2 dagar? Tänk om de vissnar?

• Aikmansgirl

Till Boomtown: förlåt för ett sent svar :) Vi ska bjuda våra föräldrar, syskon med respektive på en tre rätters middag direkt efter vigseln i samma lokal, dagen efter på morgonen lyfter planet med oss till Egypten :)

• Hallon80

Vi gifter oss på söndag...och vi ska ha "fina" smörgåsar efter...och kaffe och tårta...Dagen efter åker vi iväg.

Svar på tråden Bröllop på en söndag?