• Jenny står brud 090801

skor?

Jag fick tipset att se om jag kan hitta några fina skor som jag kan ha till min blivande bröllopsklänning nu när det är så mycket rea. Vi skall gifta oss nästa sommar och det kommer därför inte hinna bli rea igen innan. Men eftersom jag inte köpt min klänning än vet jag inte riktigt... jag tänker mig en vit eller kanske champangefärgad klänning. Men om jag köper ett par vita skor och klänningen sen blir champangefärgad, kommer det se konstigt ut då? Eller tvärt om champangefärgade skor till vit klänning?

Vill tilläga att jag skall ha en lång klänning så skorna kommer inte vara något centralt, men ändå.

• Svar på tråden skor?
  • Novemberbröllop08

Jag köpte skor innan jag bestämt vilken klänning jag skulle ha och anpassade min klänning efter skovalet. Klänningen är vit och skorna är ivory men det gör inte så mycket tycker jag, skorna syns ju knappt ändå

• FruHamberg

Tycker inte att det spelar någon roll. Som sagt skorna syns ju ändå inte. Det viktigaste är ju ändå att du har SKÖNA skor på dig. Sen så väljer du själv om de ska synas eller inte. Det blir nog bra ska du se .

Jag har själv köpt skorna innan klänningen, men jag visste att jag ska ha en lång klänning. Det får bli som det blir, jag har iaf ett par supersköna skor!

• tolonta

Skorna syns inte så mycket ändå. Men du kan ju alltid kolla efter ett par silvriga eller guldiga, och matcha ringen istället för klänningen. Då spelar det inte så stor roll vilken färg klänningen sedan blir...

• Villnu

jag har inte riktigt bestämt mig men jag tror det blir ett par väldigt höga och inte så jätte bekvämma skor i kyrkan sen blir det å byta till nåt enklare. Min kära gubbe är ju så lång så man vill ju komma upp lite :)

• Joeline

Jag tycker personligen inte att det är så fint att ha tex kritvit klänning och gräddvita skor... skorna kommer ju sticka fram då och då, (annars hade du ju kunnat ha loafers

• Joeline

men om det är rea kan du ju titta efter ett par vita och ett par ivory, och sen använda dem som passar bäst! det kan ju även vara svårt att välja skor innan man vet vad man ska ha för klänning, om man inte har möjlighet att tex lägga upp eller ta ned en klänning i fållen.

• Alla goda ting är tre

jag gör tvärtom och köper klänning innan skorna. Jag anpassar hellre skorna efter klänningen än tvärtom och tror dessutom att det blir billigare att köpa ett par skor till fullpris och på så sätt inte behöva sy upp/ner fållen på klänningen.

Svar på tråden skor?