Alltså jag hatar "bullarna" som bildas i armhålorna av klänningen!
Bläh satt och tittade å min klänning om jag älskar men kom fram till att det ser så dumt ut på mig med fett som väller över vid armhålorna, bullarna som bildas där...
Bläh satt och tittade å min klänning om jag älskar men kom fram till att det ser så dumt ut på mig med fett som väller över vid armhålorna, bullarna som bildas där...
Hej! Om det är du, o din klänning som finns i ditt galleri. Så kan då inte jag se några "bullar". Du är jättevacker i din klänning!
Oj, vilken otäck symbol som fastnade var inte alls meningen, *ler*.
förstår vad du menar. du får ta och gå till gymmet!
har själv börjat där nu för jag kommer också ha en tubtopp
Jo, bullarna finns allt där ser du dem verkligen inte?
i slutändan tror jag inte det spelar någon roll om någon annan ser dem. huvudsaken är väl att man känner sig bekväm med sig själv?
jag hade sjuk ångest över mina "bullar" och min tärna oxå,men det va inget vi tänkte på när det väl var dax,det kan jag lova dig
Vi har alla bullar. Du är inte ensam! De framhövs bara lite extra om vi har axelbandslösa klänningar! Men jag tycker faktiskt inte att de syns så värst på dina bilder! Dra upp klänningen bara över "bullvecket" som kan bli ibland. Ser i alla fall på mig ibland ut som en extratutte ibland...
Hej, jag kan faktiskt heller inte se valkarna, men jag känner samma sak med min egen klänning. Jag hade först tänkt att lägga ut klänningen, men jag har lyckats gå ner lite och fortsätter vara optimist... Igår vara jag och köpte bh i en tjusig underklädesbutik. Jag hade såklart klänningen med mig och frågade just om dessa valkar. Den erfarna damen sa att det blir så på alla som är större än fotomodeller. Om klänningen var lösare så skulle den bara halka ned. Så det är nog bara att acceptera sina former och på dagen ha en så bra hållning som möjligt -det motverkar alla skönhetsskavanker.
Vill också tillägga att jag tycker att du är supertjusig i din klänning och tiara!
Vad snälla ni alla har varit, känns bättre nu men jag ska försöka att hitta en bra bh samt träna ordentligt med styrketräning och kondition innan bröllopet så kanske lite försvinner
Var försiktig bara så det inte försvinner för mycket av dig på andra ställen så klänningen blir för stor..
Jag klarar mig faktiskt utan bullar (och jag är itne fotomodellsmal)! Det beror på att min klänning är lite, lite för stor just vid armhålorna. Var hos sömmerskan och hon förklarade att det bästa är om sådana klänningar liksom hänger på höften, dvs det är med höften och i midjan som man bär upp klänningen (det är alltså inte brösten som ska hålla den uppe). Genom att ta in min klänning lite i midjan sitter den som en smäck och åker inte ner, och då gör det inget att den är lite stor just vid armhålorna utan det är bara positivt.
Träning hjälper att göra musklerna fastare, så träna gärna både bröst och muskulaturen runt skulderblad/övre rygg, så ska ni ser att det inte kommer att synas så mycket!
Jag hade inte direkt några bullar, och då består nästan hela jag av lös bulldeg...
Mitt knep är att klänningen ska upp ordentligt i armhålan, så att den kläms fast där, så sitter den bra också.
På brudbutiken sade de att så kan man inte ha det, men de kom på att det var en bra idé faktiskt, när de såg att det fungerade.
Oftast ska ju axelbandslösa klänningar sitta långt ner under armhålan, och då kan det ju desutom bli så att mnan blir lite nervös, ifall klänningen ska halka ner över brösten, men klämmer man fast den i armhålan så slipper man det.
Värt att pröva i alla fall!
Håller med! Ju högre upp klänningen kommer desto mindre bullar! Och det ser faktiskt inte alls dumt ut med klänningen högt upp. Min sitter också så.
Instämmer med EllaM,när jag var och gjorde justeringarna på min klänning sa skräddaren att den inte skulle sitta för hårt över bysten/i armhålorna, men desto hårdare i midjan och över höfterna,klänningen skulle då hållas uppe snyggt! Det gör den också och några bullar blir det inte. Vilket jag annars varit utsatt för i andra tubtoppar:)
Japp, det är i midjan den skall sitta åt!
Hmmm det låter absolut vettigt men på mig sitter den verkligen åt i midjan och på höfterna och inte så mycket vid bysten (för jag upplever att det "väller" över mer ju tightare det sitter där). Så varför får jag bullar ändå då...
Jag tycker att du ska gå till en duktig skräddare eller sömmerska och höra efter! Det kan vara så att den bör tas in eller släppas ut någonstans, på ställen som man kanske själv inte tänker på. De kan få den att sitta snyggt, det är ju det som är deras yrke!
Det är inte menning att det ska bli bullar vid armen. Då sitter klänning för tajt. Klänningen ska sitta mest vid midjan. Det är det delen som håller upp resten av klänningen. Så jag skulle i så fall rekommendera dig att släppa ut lite vid bysten och ta in lite mer vid midjan.