• MrsSeptember

Ångrar att jag bjöd pojkvännen

Jag bjöd en kompis sedan skoltiden som jag umgicks med mycket, hon har varit tillsammans med en kille i 5 år som hon frågade om han fick följa med. Jag ville ju ha ett litet bröllop 40 pers. Men jag var för snäll och sa ok. Nu ångrar jag mig eftersom att jag träffat honom två gånger som hastigast. Han är den enda som inte är våra nära-nära vänner eller släktingar. Vi har överskott på herrar så han (26 år) har hamnat längt ut på vänner bordet (utan bordsdam) bredvid barnen 6, 8, 14, 15 och 18 år.

Vad tror ni om det. Är det taskigt eller får han stå ut med det?

• Svar på tråden Ångrar att jag bjöd pojkvännen
  • älskarlivet

Jag tycker det är taskigt att han får sitta vid barnen.. Dessutom hade det varit fel om ni inte bjudit honom för de är ju ett etablerat par och man delar aldrig på par,.

• BlendaSigne

Jag tycker alltid man bjuder par om det inte är något väldigt speciellt. Jag hade nog försökt fått bordsplaceringen så man får en "jämn" fördelning för alla. Ev sprida ut 14-18:åringarna och bara ha småknoddsen med sina föräldrar...

• Nalle Puh 40

Tycker inte det är särskilt snällt gjort faktikst, klart han ska få sitta bredvid sin tjej och med mer jämngamla personer

• tolonta

Jag satte personer i ålder 14-18 inne bland övriga gäster, och de få övriga barn som var med med sina föräldrar.

Tycker inte det är rättvist att ge honom en dålig plats. Det är inte hans fel att ni bjöd med honom när din kompis frågade, så varför ska han behöva ha tråkigt för det?

• Soon and very soon

eller att han får sitta i närheten av sin tjej, överskott är det ju bäst att sätta två killar brevid varandra i mitten av ett bord tycker jag. tycker inte att det är snällt, varför inte göra ett barn bord?

• MrsSeptember

till vänster om honom sitter hans flickvän med bordsherre mitt över 18-åringen. Så han sitter i princip mitt emellan vårt kompisgäng 22-26 år.

Vi har u-bord där ena vingen är fastrar/mostrar/morbröder/farbröder med respektive och det går jämnt ut.

I andra vingen sitter våra närmaste kompisar (de tar upp 2/3, sedan blir det exakt över plats till "barnen", alltså de yngre.

Borden är nu lika långa och det stämmer som in bra. Ska vi väva in han någonstans så har vi ändå ingen bordsdam till honom. Jag känner mig allmänt taskig så därför ångrar jag att jag bjöd honom från början.

Jag har inga problem att dela på par. han är ingen jag umgås med alls, och jag kommer inte ens att prata med hoonm på middagen. Vi vill ha folk där som vi träffar ofta och som betyder mycket för oss. (Vi splittar naturligtvis inte nära släkten!)

• ingenjörsbruden

Det är alltid svårt att få till en bordsplacering där alla sitter "bäst"....någon måste ju alltid sitta vid platserna längst bort.....tyvärr

En nödlösning är att en dam har två herrar till bordet.....
    Man kan skriva på bordplaceringen....
    Signe Svensson med äran att föra två herrar till bordet!
    (så hon har lite att slita på.... ) Kanon om det är en väldigt pratglad tjej så slipper bara en kille få sår i öronen....

Kan bli lite skojigt osså!!

Sen om barnen är så gamla som 18 o 14 år så kan de faktiskt osså vara väldigt roliga o trevliga som bordsgrannar!
    Taskigt tycker jag inte att det är....för va tusan ska man göra?! Kan ju iofs vara juste om han nu inte känner någon annan än sin flickvän....att hon sitter snett mitt emot eller så...så kan de ha ögonkontakt under middagen iallafall!

Tycker inte att ett barnbord är ngn rolig idé om man är 14 o 18 så kan man gott ingå i den riktiga bordplaceringen.....om 18-åringen är en tjej så kanske han kan ha henne till bordet åtminstone!!

• älskarlivet

Varför inte prata med honom? Han är din kompis pojkvän.. Umgås du med din kompis?? Man splittar aldrig på par i inbjudningar...

MrsSeptember skrev 2008-08-10 14:49:43 följande:
    till vänster om honom sitter hans flickvän med bordsherre mitt över 18-åringen. Så han sitter i princip mitt emellan vårt kompisgäng 22-26 år. Vi har u-bord där ena vingen är fastrar/mostrar/morbröder/farbröder med respektive och det går jämnt ut.I andra vingen sitter våra närmaste kompisar (de tar upp 2/3, sedan blir det exakt över plats till "barnen", alltså de yngre.Borden är nu lika långa och det stämmer som in bra. Ska vi väva in han någonstans så har vi ändå ingen bordsdam till honom. Jag känner mig allmänt taskig så därför ångrar jag att jag bjöd honom från början.Jag har inga problem att dela på par. han är ingen jag umgås med alls, och jag kommer inte ens att prata med hoonm på middagen. Vi vill ha folk där som vi träffar ofta och som betyder mycket för oss. (Vi splittar naturligtvis inte nära släkten!)
  • MrsSeptember

18 åringen är en kille.

Just nu sitter denna 26-åring med en kusindotter till min blivande, hon går i nian! Min blivande tror att hennes far blir illa till mods att bordsherren är 12 år äldre, hehe.

• ingenjörsbruden
    MrsSeptember skrev 2008-08-10 15:08:08 följande:
    18 åringen är en kille.Just nu sitter denna 26-åring med en kusindotter till min blivande, hon går i nian! Min blivande tror att hennes far blir illa till mods att bordsherren är 12 år äldre, hehe.
    Hahahhaa...kan ju bli spännande!!!
    Nä men det blir säkert bra.....du kan ju förklara för din tjejkompis att du verkligen har försökt göra det så bra som möjligt m placeringen.....o hoppas att de får roligt o att det är kul att de vill komma!

Man får ju ALDRIG roligare än man gör sig!!!
  • MrsSeptember

Jag och min kompis umgicks ofta under gymnasietiden med de senaste 4 åren har vi setts kanske 3-4 gånger. Jag bjöd henne eftersom att hon började dra ihop en möhippa när hon hörde att jag skulle gifta mig (hon skulle inte bli bjuden från början men kände mig då tvungen).

• ingenjörsbruden
    MrsSeptember skrev 2008-08-10 15:11:52 följande:
    Jag och min kompis umgicks ofta under gymnasietiden med de senaste 4 åren har vi setts kanske 3-4 gånger. Jag bjöd henne eftersom att hon började dra ihop en möhippa när hon hörde att jag skulle gifta mig (hon skulle inte bli bjuden från början men kände mig då tvungen).
    ...svårt när man känner sig tvungen.....Men det kan bli hur kul som helst!!!
    Alltså att ses 3-4 ggr på 4 år är inte så lite om man har bra kontakt...plockar upp tråden direkt där man lämnade den sist!
    Vet du....en annan är jätteglad om jag ser mina universitetskompisar 1gng/år!! Alla har så mkt att göra....vi bor lång ifrån varandra....men vi plockar alltid upp tråden där vi lämnade den sist!!

Så om hon började dra ihop möhippan så kan du nog vara ganska säker på att hon är väldigt glad för dig o att hon är jätteglad för att få gå på bröllopet!!
  • MrsSeptember

I och för sig. Jag tycker ju om henne jättemycket. Hon är verkligen ett ljus i mörkret alltid glad. Så jag ångrar inte att jag bjöd henne faktiskt...

Testar nu att kasta om paren hej vild mellan borden (utom honnörsbordet då). Det kan nog bli ganska bra. Ska höra med gubben sedan =)

• ingenjörsbruden
    MrsSeptember skrev 2008-08-10 15:33:13 följande:
    I och för sig. Jag tycker ju om henne jättemycket. Hon är verkligen ett ljus i mörkret alltid glad. Så jag ångrar inte att jag bjöd henne faktiskt...Testar nu att kasta om paren hej vild mellan borden (utom honnörsbordet då). Det kan nog bli ganska bra. Ska höra med gubben sedan =)
    Ja testa allt möjligt!!! Kanske hittar du den ultimata lösningen!!!

Lycka till!
  • Hav och Sol

Om din väns pojkvän inte mår bra, då mår inte din vän bra heller.

Par har ingen anledning att sitta ihop varann men sätt vuxna med vuxna, tonåringar med tonåringar och barn med barn. Straffa absolut inte honom för det kommer bara att gå ut över vänskapen med dig och din vän.

Det är rent ut sagt idiotiskt om du skulle göra det.

• MrsSeptember

Jag vill inte straffa någon, jag är inte sån. Jag menar bara att han är den ende där som vi inte umgås med och känner och därför har just han hamnat där han hamnat. Någon ska ju sitta där och får jag välja mellan min bror, farbror, bästa vän eller han så blir det ju han tyvärr.

Men jag ska se om jag kan lösa det.

Svar på tråden Ångrar att jag bjöd pojkvännen