grattis alla 080808-brudar!
Grattis till alla som gifte sig på det speciella datumet 080808, i fredags!
Vi vigdes i Stockholm på Hallwylksa Museet klockan 15. Cermonin var borgerlig, kort, personlig och vacker. Våra 42 gäster fick vittna vigseln innomhus, i stora salongen, eftersom det fortfarande fanns en tungt grå himmel som hotade med regn ovanför palatsgården där vigseln var tilltänkt att äga rum.
Gästerna fick sedan gå, i uppehållsväder, till Grand Hôtel där vi hade bröllopsfesten. Tema var smoking och alla var otroligt stiliga! Vi hade så vansinnigt kul hela dagen och kvällen! Knorr på aftonen fick vi 22.30 när hela bröllopssällskapet stod på Grand Hôtels stora balkong och såg på de makalösa fyrverkerierna som firade Go08 festen i Stockholm.
Jag och min nyblivne make fick sedan en otroligt lyxig övernattning i en bröllopssuite på Grand.
Jag hade aldrig kunnat drömma om ett mer fantastiskt bröllop! Visst, vissa saker blev inte som planerade, det kostade betydligt mer än vi hade tänkt oss, men, det finns INGET vi skulle vilja ändra på från denna fest/upplevelse! Och jag tycker nog ändå att det var de fantastiska gästerna som gjorde bröllopet den hit som den blev. Alla gick in för smoking temat, och var så positiva, glada och sköna.
Hur har era 080808-vigslar sett ut runtom i landet? Jag tänkte på alla par som gifte sig denna dag samtidigt som oss när jag stod och väntade på att skrida in och nästan var svimmfärdig av nervositet! Vore kul att höra samtida berättelser!
Lycka till nu, till alla nya OCH alla blivande brudar! Nu bär det av till Italien på bröllopsresa för vår del!